Medienberichte und Publikationen rund um Fahrräder, Pedelecs, Technik und Sicherheit

Die häufigsten Sicherheitsrisiken, die uns in der täglichen Arbeit rund um Fahrrad-Sicherheit, -Technik und -Bedienungsanleitungen auffallen, publizieren wir auch in Artikeln in den führenden Fachmagazinen TOUR – Europas Rennrad-Magazin Nr. 1, BIKE – Das Mountainbike Magazin Europas Nr. 1 und E-Bike – Das Pedelec-Magazin, um diese für die Branche wichtigen Informationen einer größeren Öffentlichkeit zugänglich zu machen.

Auch die Eurobike Show Daily, Messezeitschrift der jährlich stattfindenden Eurobike Show, gibt uns seit vielen Jahren die Möglichkeit, unsere Sicht auf wichtige Entwicklungen in der Fahrradbranche in ganzseitigen Artikeln auszuführen.

Darüber hinaus sprechen wir regelmäßig in unabhängigen Fachvorträgen über alle Bereiche der Fahrradtechnik und des Fahrradmarktes. Auch weitere Fach- bzw. Branchenzeitschriften sowie immer häufiger Radio und Fernsehen zitieren uns in ihren Medienberichten und zeigen uns, dass wir mit unseren Hinweisen genau richtig liegen. In der Rubrik AKTUELL erfahren Sie laufend alle Neuigkeiten aus unseren Fachbereichen. Diese Berichte und Publikationen sortieren wir für Sie chronologisch bzw. nach Interessensgebieten.

BIKE 01/2016

Editorial: Of men and machines

It was supposed to be "THE institution in terms of critical neutral consumer advice". That's was BIKE founder Uli Stanciu wrote about the test in BIKE in the mid 90ies. Until today, nothing has changed; there is no other special interest magazine worldwide that makes such an effort to carry out bicycle tests.

One thing is clear, whoever wants to rate products, must be able to make differentiations. Whereas other magazines often find modest phrases, BIKE supply their readers with facts, scores and marks. It is a matter of fact that for this purpose you cannot only rely upon the impressions of the test riders. Manufacturers invest huge amounts of money into the development of their products, at the same time the optimisation potentials shrink. To determine even marginal differences, our test laboratory has been equipped with state-of-the-art technology from the beginning. In our test laboratory the test procedure for every bike takes six to eight hours, i.e. with nearly 200 mountain bikes tested per year, these tests produce enormous costs and are highly time consuming.

To keep pace with the development in the industry, our measurement and test procedures are improved continuously. Today, we’ve made another great step forward. With a weight of nearly one ton a test monster called Triceratops represents the centrepiece of the new BIKE test. Zedler-lnstitut für Fahrradtechnik und -Sicherheit invested three years into the project. With their bundled technology the Triceratops allows us different measurements on a single test stand: the spring characteristic curves and the characteristic curves of the fork, the wheel trajectory curves and the stiffnesses of the front frame triangle and of the rear frame.

(...)

Author: Josh Welz, chief editor

If you want to read the entire article, order the respective issue from Delius-Klasing-Verlag or (if it is sold out) send us an addressed and pre-paid envelope (DIN A4) and 3.00 Euro in stamps together with a short note indicating which article you are interested in.

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