Medienberichte und Publikationen rund um Fahrräder, Pedelecs, Technik und Sicherheit

Die häufigsten Sicherheitsrisiken, die uns in der täglichen Arbeit rund um Fahrrad-Sicherheit, -Technik und -Bedienungsanleitungen auffallen, publizieren wir auch in Artikeln in den führenden Fachmagazinen TOUR – Europas Rennrad-Magazin Nr. 1, BIKE – Das Mountainbike Magazin Europas Nr. 1 und E-Bike – Das Pedelec-Magazin, um diese für die Branche wichtigen Informationen einer größeren Öffentlichkeit zugänglich zu machen.

Auch die Eurobike Show Daily, Messezeitschrift der jährlich stattfindenden Eurobike Show, gibt uns seit vielen Jahren die Möglichkeit, unsere Sicht auf wichtige Entwicklungen in der Fahrradbranche in ganzseitigen Artikeln auszuführen.

Darüber hinaus sprechen wir regelmäßig in unabhängigen Fachvorträgen über alle Bereiche der Fahrradtechnik und des Fahrradmarktes. Auch weitere Fach- bzw. Branchenzeitschriften sowie immer häufiger Radio und Fernsehen zitieren uns in ihren Medienberichten und zeigen uns, dass wir mit unseren Hinweisen genau richtig liegen. In der Rubrik AKTUELL erfahren Sie laufend alle Neuigkeiten aus unseren Fachbereichen. Diese Berichte und Publikationen sortieren wir für Sie chronologisch bzw. nach Interessensgebieten.

MYBIKE 2019/02
Reading time 1:00 minute

THESE ARE THE TESTING METHODS OF MYBIKE

Independently, neutrally, competently with the best test stands

Here you can read the major facts about the MYBIKE test procedures for bicycles and e-bikes

MYBIKE perform bicycle and pedelec tests in the field as well as in the internal test lab. Each bicycle is measured and weighed by us, all parts are identified and documented. In the case of pedelecs we also record the weight distribution on front and rear wheel which gives information on the riding behaviour of the bicycle. The laboratory values are determined on measuring and testing systems of Zedler-Institut für Fahrradtechnik und -Sicherheit.

Subsequently, a test run is made with all bicycles on a standardized test round to test the drive, the comfort and the riding behaviour. There is a specific rating catalogue for each bicycle type. The results from the laboratory and the riding tests are noted down in a protocol which results in the individual score for the following categories as well as in the overall rating.

COMFORT Decisive for this value are handlebars, fittings, suspension elements, tyres and saddle. We judge the quality of the parts and the subjective riding impression.

SAFETY Especially in the case of bicycles designed to transport luggage we test riding behaviour and stability with and without defined test load on the luggage carrier. The frames and forks of e-bikes are mounted to a specific testing system of Zedler-Institut. In addition, we test and rate the quality of the brake and lighting systems.

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Author: MYBIKE


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