Medienberichte und Publikationen rund um Fahrräder, Pedelecs, Technik und Sicherheit

Die häufigsten Sicherheitsrisiken, die uns in der täglichen Arbeit rund um Fahrrad-Sicherheit, -Technik und -Bedienungsanleitungen auffallen, publizieren wir auch in Artikeln in den führenden Fachmagazinen TOUR – Europas Rennrad-Magazin Nr. 1, BIKE – Das Mountainbike Magazin Europas Nr. 1 und E-Bike – Das Pedelec-Magazin, um diese für die Branche wichtigen Informationen einer größeren Öffentlichkeit zugänglich zu machen.

Auch die Eurobike Show Daily, Messezeitschrift der jährlich stattfindenden Eurobike Show, gibt uns seit vielen Jahren die Möglichkeit, unsere Sicht auf wichtige Entwicklungen in der Fahrradbranche in ganzseitigen Artikeln auszuführen.

Darüber hinaus sprechen wir regelmäßig in unabhängigen Fachvorträgen über alle Bereiche der Fahrradtechnik und des Fahrradmarktes. Auch weitere Fach- bzw. Branchenzeitschriften sowie immer häufiger Radio und Fernsehen zitieren uns in ihren Medienberichten und zeigen uns, dass wir mit unseren Hinweisen genau richtig liegen. In der Rubrik AKTUELL erfahren Sie laufend alle Neuigkeiten aus unseren Fachbereichen. Diese Berichte und Publikationen sortieren wir für Sie chronologisch bzw. nach Interessensgebieten.

RadMarkt 12/2013
Reading time 3:00 minutes

And yet he moves

Sometimes you expect little and get more. On the occasion of their members’ meeting the German service and bicycle cooperation (VSF) had arranged a panel discussion on the e-bike test of the German product testers (Stiftung Warentest). Those who had expected no more than an exchange of the known arguments on this November 25, 2013 in Bad Boll were pleasantly surprised. It seems that the Berlin product testers are possibly willing to move with regard to the test design and to open a genuine dialogue.

As a matter of fact the discussion also included the verbal exchange reminding the press conference given by the industry and the reply of the product testers (…). The CEO of Biketec, Kurt Schaer, of course took the opportunity to assure the big number of Flyer dealers on the spot that there was no truth in the defects on the low-step-through frames of Flyer alleged by the product testers. Intensive tests had been conducted on their own and no modifications to the frames were made. He is of the opinion that the frame breakage was caused by a wrong clamping into the test stand, in this point he had the assistance of the tester Dirk Zedler who sarcastically remarked that the fix clamping of the rear frame was a wrong method used by the product testers, which can normally be done by a trainee, whereas the correct movable clamping of the rear frame required a sophisticated construction which was only mastered by competent engineers.

(…)

Author: Michael Bollschweiler

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