Medienberichte und Publikationen rund um Fahrräder, Pedelecs, Technik und Sicherheit

Die häufigsten Sicherheitsrisiken, die uns in der täglichen Arbeit rund um Fahrrad-Sicherheit, -Technik und -Bedienungsanleitungen auffallen, publizieren wir auch in Artikeln in den führenden Fachmagazinen TOUR – Europas Rennrad-Magazin Nr. 1, BIKE – Das Mountainbike Magazin Europas Nr. 1 und E-Bike – Das Pedelec-Magazin, um diese für die Branche wichtigen Informationen einer größeren Öffentlichkeit zugänglich zu machen.

Auch die Eurobike Show Daily, Messezeitschrift der jährlich stattfindenden Eurobike Show, gibt uns seit vielen Jahren die Möglichkeit, unsere Sicht auf wichtige Entwicklungen in der Fahrradbranche in ganzseitigen Artikeln auszuführen.

Darüber hinaus sprechen wir regelmäßig in unabhängigen Fachvorträgen über alle Bereiche der Fahrradtechnik und des Fahrradmarktes. Auch weitere Fach- bzw. Branchenzeitschriften sowie immer häufiger Radio und Fernsehen zitieren uns in ihren Medienberichten und zeigen uns, dass wir mit unseren Hinweisen genau richtig liegen. In der Rubrik AKTUELL erfahren Sie laufend alle Neuigkeiten aus unseren Fachbereichen. Diese Berichte und Publikationen sortieren wir für Sie chronologisch bzw. nach Interessensgebieten.

SAZbike 13/2016

New guidelines for the replacement of e-bike parts

The German bicycle associations ZIV, VSF, the umbrella organization for German industry guilds (Bundesinnungsverband) updated the guidelines for the replacement of e-bike parts published end 2015.

The guidelines are now available in a revised version. They aim at German bicycle retailers and workshops and serve as recommendation for e-bikes components (models up to 25 km/h or 15 mph) that can be modified at their’s own discretion and other components for which they need the manufacturer’s approval.

The recommendation has meanwhile become a major contribution to product safety. This is a point which was confirmed by the positive feedback after the first publication. Nevertheless, there were still suggestions and ideas for improvement of all interested parties. These were now taken into account and adopted in a new version.

The division into four categories is to simplify the replacement of the parts. Category one includes the components which must only be replaced upon approval of the vehicle manufacturer/system provider. Direct e-bike components, such as motors and sensors are listed in this category. Category two comprises parts, such as frames and forks which require approval of the vehicle manufacturer. The third category lists parts which require the approval of the vehicle or component manufacturer. Examples for this category are crank arms and tyres. Group four includes those products which do not require any special approval. (ds)

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