Medienberichte und Publikationen rund um Fahrräder, Pedelecs, Technik und Sicherheit

Die häufigsten Sicherheitsrisiken, die uns in der täglichen Arbeit rund um Fahrrad-Sicherheit, -Technik und -Bedienungsanleitungen auffallen, publizieren wir auch in Artikeln in den führenden Fachmagazinen TOUR – Europas Rennrad-Magazin Nr. 1, BIKE – Das Mountainbike Magazin Europas Nr. 1 und E-Bike – Das Pedelec-Magazin, um diese für die Branche wichtigen Informationen einer größeren Öffentlichkeit zugänglich zu machen.

Auch die Eurobike Show Daily, Messezeitschrift der jährlich stattfindenden Eurobike Show, gibt uns seit vielen Jahren die Möglichkeit, unsere Sicht auf wichtige Entwicklungen in der Fahrradbranche in ganzseitigen Artikeln auszuführen.

Darüber hinaus sprechen wir regelmäßig in unabhängigen Fachvorträgen über alle Bereiche der Fahrradtechnik und des Fahrradmarktes. Auch weitere Fach- bzw. Branchenzeitschriften sowie immer häufiger Radio und Fernsehen zitieren uns in ihren Medienberichten und zeigen uns, dass wir mit unseren Hinweisen genau richtig liegen. In der Rubrik AKTUELL erfahren Sie laufend alle Neuigkeiten aus unseren Fachbereichen. Diese Berichte und Publikationen sortieren wir für Sie chronologisch bzw. nach Interessensgebieten.

SAZbike 01/2007

Nothing teases more than the carbon fibre

Carbon has always been in fashion, but not accepted from the very beginning.

In the meantime, this material has arrived safely in the bike sector. Sceptics are a minority and manufacturers got rid of the biggest manufacturing worries. Instead of teething problems it is now rather problems of every day life which arise with the material. Dealers have largely good experience with current products, although demands are high when handling the sensitive material.

(...)

Bike expert Dirk Zedler points out that not permanent load is a problem, but overload: When crashing or when the bike just falls over, neither customer nor dealer can usually tell for sure if the component has to be replaced.

(...)

Dirk Zedler also knows what the situation is like with cheap products: "Cheaper products are not bound to break. Often, just more material is used and less engineering achievement is taken advantage of for the product." Currently, the fascination of carbon is unbroken according to Zedler: "Nothing teases more than the fibre", what seduces many customers to upgrade their bikes.

(...)

Particularly carbon wheels regularly are a part of Zedlers work as a bike expert. "Wrecked, melted carbon rims" are no exception as the material does not conduct heat away very well. The material characteristics leads to a break performance you have to get used to, not to say it is "considerably worse". In contrast to this, manufacturers meanwhile have a better handle on problems with carbon forks and fork steering columns. Also seat posts hardly ever fail. "Manufacturers and dealers have learned a lot", he says. But still: "Carbon products are sensitive", and particularly customers often lack the sense for handling them.

Author: dh

Zurück

Aktuell