Medienberichte und Publikationen rund um Fahrräder, Pedelecs, Technik und Sicherheit

Die häufigsten Sicherheitsrisiken, die uns in der täglichen Arbeit rund um Fahrrad-Sicherheit, -Technik und -Bedienungsanleitungen auffallen, publizieren wir auch in Artikeln in den führenden Fachmagazinen TOUR – Europas Rennrad-Magazin Nr. 1, BIKE – Das Mountainbike Magazin Europas Nr. 1 und E-Bike – Das Pedelec-Magazin, um diese für die Branche wichtigen Informationen einer größeren Öffentlichkeit zugänglich zu machen.

Auch die Eurobike Show Daily, Messezeitschrift der jährlich stattfindenden Eurobike Show, gibt uns seit vielen Jahren die Möglichkeit, unsere Sicht auf wichtige Entwicklungen in der Fahrradbranche in ganzseitigen Artikeln auszuführen.

Darüber hinaus sprechen wir regelmäßig in unabhängigen Fachvorträgen über alle Bereiche der Fahrradtechnik und des Fahrradmarktes. Auch weitere Fach- bzw. Branchenzeitschriften sowie immer häufiger Radio und Fernsehen zitieren uns in ihren Medienberichten und zeigen uns, dass wir mit unseren Hinweisen genau richtig liegen. In der Rubrik AKTUELL erfahren Sie laufend alle Neuigkeiten aus unseren Fachbereichen. Diese Berichte und Publikationen sortieren wir für Sie chronologisch bzw. nach Interessensgebieten.

SWR - Marktcheck, May 22, 2018
Reading time 1:00 minute

Low-priced bicycles at the test

Safety risks due to assembly and quality deficiencies

Dirk Zedler, expert for bicycle technology
Dirk Zedler, expert for bicycle technology

Are cheap bicycles a safety risk? That’s what we want to verify by a sample. We examine four models carefully:

  • one bicycle, brand Talson, bought at the European hypermarket Real at 165 Euro
  • one city bike from Decathlon for almost 200 Euro
  • one bicycle of manufacturer KS-Cycling, bought at Lidl at 239 Euro
  • one bicycle from Otto-Versand reduced from 349 to about 260 Euro.

Field test assembly

Valerie and Lea test the bicycles for us. But first of all they have to be assembled, which is easier said than done.

  • The Lidl bicycle: Assembly instructions are supplied, but the necessary tools are missing.
  • The Decathlon bicycle: The assembly instructions are missing and the tools supplied are good for hardly anything. It is only with a quality tool that the screw for adjusting the handlebar can be released.
  • The Real bicycle: There are comparatively a lot of parts to be assembled, but assembly instructions are also supplied. In spite of that our tester does not succeed in adjusting the handlebar – the screw cannot be tightened appropriately.
  • The Otto bicycle: The bicycle assembly is not a problem. Unfortunately, our tester finds a defective part: The front lamp is broken off at its mount – presumably during transport.

Road safety test in the laboratory

The expert for bicycle technology Dirk Zedler examines our bicycles carefully.

(...)

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Author: SWR
Photo: SWR

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