Medienberichte und Publikationen rund um Fahrräder, Pedelecs, Technik und Sicherheit

Die häufigsten Sicherheitsrisiken, die uns in der täglichen Arbeit rund um Fahrrad-Sicherheit, -Technik und -Bedienungsanleitungen auffallen, publizieren wir auch in Artikeln in den führenden Fachmagazinen TOUR – Europas Rennrad-Magazin Nr. 1, BIKE – Das Mountainbike Magazin Europas Nr. 1 und E-Bike – Das Pedelec-Magazin, um diese für die Branche wichtigen Informationen einer größeren Öffentlichkeit zugänglich zu machen.

Auch die Eurobike Show Daily, Messezeitschrift der jährlich stattfindenden Eurobike Show, gibt uns seit vielen Jahren die Möglichkeit, unsere Sicht auf wichtige Entwicklungen in der Fahrradbranche in ganzseitigen Artikeln auszuführen.

Darüber hinaus sprechen wir regelmäßig in unabhängigen Fachvorträgen über alle Bereiche der Fahrradtechnik und des Fahrradmarktes. Auch weitere Fach- bzw. Branchenzeitschriften sowie immer häufiger Radio und Fernsehen zitieren uns in ihren Medienberichten und zeigen uns, dass wir mit unseren Hinweisen genau richtig liegen. In der Rubrik AKTUELL erfahren Sie laufend alle Neuigkeiten aus unseren Fachbereichen. Diese Berichte und Publikationen sortieren wir für Sie chronologisch bzw. nach Interessensgebieten.

velobiz magazine 02/2013

Build me up?

Comment on custom-made bicycles

On today’s bicycle market custom-made is a question of perspective: Semi-custommade-bicycles offering the customer the possibility of choosing most of the fittings by himself meet integrated models combining perfectly matching frames with add-on parts offering, however, often only limited adjustment ranges. 

"Not long ago, about half of the road racing bicycles were assembled individually by the bicycle dealers", remembers Dirk Zedler. The owner of Zedler – Institut für Fahrradtechnik und -Sicherheit GmbH is an experienced expert of the branch and has already cycled quite a lot individually assembled bicycles. (…)

Zedler is convinced that the bicycle sector is currently experiencing a change. "And the concept of the individualisation complements the increasing system integration." (…)

"System integration in form of a smart seat post or stem which allow an accurate adjustment with an always straight alignment, is a good thing", says Zedler. The bicycle expert’s frown turns, however, sceptical in view of the fast growing variety of components due to manufacturer-specific integration options. "Considering for example the growing number of bottom bracket ideas – you can hardly speak any longer of standards – one must state that this compromises individuality the latter being, however, very important in the area of the drive", he states. (…)

"Keeping pace with the technology leaps is going to be a challenging task for the trade", states Zedler. "The willingness to further training and to invest accordingly capital as well as working time, should be deeply anchored in a company’s philosophy." He thinks that only strong partnerships between the trade and the manufacturers will be successful. (…)

"Once only original parts will fit, failures as a result of combining non-matching parts will be prevented and the risk of a clamping failure will decrease, as well", concludes Zedler.  (…)

Zurück

Aktuell