Medienberichte und Publikationen rund um Fahrräder, Pedelecs, Technik und Sicherheit

Die häufigsten Sicherheitsrisiken, die uns in der täglichen Arbeit rund um Fahrrad-Sicherheit, -Technik und -Bedienungsanleitungen auffallen, publizieren wir auch in Artikeln in den führenden Fachmagazinen TOUR – Europas Rennrad-Magazin Nr. 1, BIKE – Das Mountainbike Magazin Europas Nr. 1 und E-Bike – Das Pedelec-Magazin, um diese für die Branche wichtigen Informationen einer größeren Öffentlichkeit zugänglich zu machen.

Auch die Eurobike Show Daily, Messezeitschrift der jährlich stattfindenden Eurobike Show, gibt uns seit vielen Jahren die Möglichkeit, unsere Sicht auf wichtige Entwicklungen in der Fahrradbranche in ganzseitigen Artikeln auszuführen.

Darüber hinaus sprechen wir regelmäßig in unabhängigen Fachvorträgen über alle Bereiche der Fahrradtechnik und des Fahrradmarktes. Auch weitere Fach- bzw. Branchenzeitschriften sowie immer häufiger Radio und Fernsehen zitieren uns in ihren Medienberichten und zeigen uns, dass wir mit unseren Hinweisen genau richtig liegen. In der Rubrik AKTUELL erfahren Sie laufend alle Neuigkeiten aus unseren Fachbereichen. Diese Berichte und Publikationen sortieren wir für Sie chronologisch bzw. nach Interessensgebieten.

velobiz.de, 2016/06/27

Cycle Union surprised at inconsistencies at product test

Rated "Good" among the five best models at the latest e-bike test of the German foundation for comparative product testing (Stiftung Warentest): The managers of the Kreidler brand could actually lean back in a completely relaxed manner. If there were not this one hair in the soup in form of an according to the product testers "harmless, fine crack" in the seat post. The Kreidler manufacturers Cycle Union are questionning now whether the test was carried out appropriately. All the more, as the crack did not occur at the seat post, but at a completely different component.

(...)

The fact that the Kreidler manufacturer Cycle Union present themselves highly sensitive in terms of Stiftung Warentest is not least a consequence of the frequent disputes with the Berlin consumer protectors; or rather of the roller coaster ride the Oldenburg bicycle manufacturers have experienced in this respect: E-bike test winners made by Kreidler were followed by devastating test results - and vice versa. It was not least due to these experiences that Cycle Union have expanded and tightened their internal and external quality assurance measures significantly in the past years. The crack in the saddle clamp bolt, erroneously described as crack in the seat post by the "test" magazine of the product testers, is therefore incomprehensible for the bicycle manufacturer. Read the original wording of the Cycle Union comment in the following (translation):

(...)

Even a second, additional test at Zedler – Institut für Fahrradtechnik und -Sicherheit had a positive result. For this reason the devaluation in the current test results of Stiftung Warentest was not at all comprehensible to Cycle Union.

Author: Markus Fritsch

Zurück

Aktuell