Medienberichte und Publikationen rund um Fahrräder, Pedelecs, Technik und Sicherheit

Die häufigsten Sicherheitsrisiken, die uns in der täglichen Arbeit rund um Fahrrad-Sicherheit, -Technik und -Bedienungsanleitungen auffallen, publizieren wir auch in Artikeln in den führenden Fachmagazinen TOUR – Europas Rennrad-Magazin Nr. 1, BIKE – Das Mountainbike Magazin Europas Nr. 1 und E-Bike – Das Pedelec-Magazin, um diese für die Branche wichtigen Informationen einer größeren Öffentlichkeit zugänglich zu machen.

Auch die Eurobike Show Daily, Messezeitschrift der jährlich stattfindenden Eurobike Show, gibt uns seit vielen Jahren die Möglichkeit, unsere Sicht auf wichtige Entwicklungen in der Fahrradbranche in ganzseitigen Artikeln auszuführen.

Darüber hinaus sprechen wir regelmäßig in unabhängigen Fachvorträgen über alle Bereiche der Fahrradtechnik und des Fahrradmarktes. Auch weitere Fach- bzw. Branchenzeitschriften sowie immer häufiger Radio und Fernsehen zitieren uns in ihren Medienberichten und zeigen uns, dass wir mit unseren Hinweisen genau richtig liegen. In der Rubrik AKTUELL erfahren Sie laufend alle Neuigkeiten aus unseren Fachbereichen. Diese Berichte und Publikationen sortieren wir für Sie chronologisch bzw. nach Interessensgebieten.

velobiz.de, 2019/03/07
Reading time 1:00 minute

Test institute Zedler expands testing facilities on their premises

About half a year ago the impressive new company building of Zedler-Institut opened officially (...). But the wheel keeps on turning; that of owner Dirk Zedler, as well, who continues to invest in his test institute and his equipment. Most recent example: a third test lab that was put into operation recently.

New roller type test stand in third test lab

The testing systems of the category safety, for ex. the new pedal and bell testing systems as well as a roller type test stand for wheels, are located in the new lab. In this lab the high internal standards of the test institute were also implemented just like in the already existing test labs. According to Zedler, these are namely constant climatic conditions, high load carrying capacity and vibration reduction of the floor as well as bright radiant LED illumination for crack detection.

The new testing systems were also developed in-house and Zedler states that their range of functions would cover of course the relevant standards. They would also offer the possibility to perform tests according to the intended purpose of use that may go far beyond the tests specified in the standards. According to Zedler, experience had shown that often enough the natures of loss which are known from thousands of analysed failures on the road or in the terrain could only be reproduced with supplementary test procedures.

Author: Jürgen Wetzstein
Foto: Zedler-Institut

Zurück