Medienberichte und Publikationen rund um Fahrräder, Pedelecs, Technik und Sicherheit

Die häufigsten Sicherheitsrisiken, die uns in der täglichen Arbeit rund um Fahrrad-Sicherheit, -Technik und -Bedienungsanleitungen auffallen, publizieren wir auch in Artikeln in den führenden Fachmagazinen TOUR – Europas Rennrad-Magazin Nr. 1, BIKE – Das Mountainbike Magazin Europas Nr. 1 und E-Bike – Das Pedelec-Magazin, um diese für die Branche wichtigen Informationen einer größeren Öffentlichkeit zugänglich zu machen.

Auch die Eurobike Show Daily, Messezeitschrift der jährlich stattfindenden Eurobike Show, gibt uns seit vielen Jahren die Möglichkeit, unsere Sicht auf wichtige Entwicklungen in der Fahrradbranche in ganzseitigen Artikeln auszuführen.

Darüber hinaus sprechen wir regelmäßig in unabhängigen Fachvorträgen über alle Bereiche der Fahrradtechnik und des Fahrradmarktes. Auch weitere Fach- bzw. Branchenzeitschriften sowie immer häufiger Radio und Fernsehen zitieren uns in ihren Medienberichten und zeigen uns, dass wir mit unseren Hinweisen genau richtig liegen. In der Rubrik AKTUELL erfahren Sie laufend alle Neuigkeiten aus unseren Fachbereichen. Diese Berichte und Publikationen sortieren wir für Sie chronologisch bzw. nach Interessensgebieten.

velobiz.de, 2018/07/06
Reading time 1:00 minute

Two guidelines worked out as orientation for specialist retailers

The work group parts replacement on e-bikes and pedelecs worked out and published two explanatory documents on the topics “Pedelec tuning” and “Retrofitting bicycles”. They explain on one page respectively what is actually meant by tuning or retrofitting, the consequences for the respective vehicle as well as the legal consequences to be expected by the dealer and the vehicle user.

Joint initiative supports specialist retailers

The explanatory documents serve the specialist retailers for orientation and allow a competent handling of customer inquiries in this regard.

At the end of 2015 already, the German bicycle association ZIV and the German service and bicycle association VSF in cooperation with Zedler-Institut and the umbrella organization for German industry guilds BIV had published joint guidelines for parts replacement of e-bikes / pedelecs 25. In the past year, the respective guidelines for speed e-bikes / pedelecs up to a pedal assist of 45 kmh/28 mph followed – in cooperation with TUEV Rhineland and velotech.de.

The question what bicycle dealers and workshops are allowed to modify on these vehicles with CE-mark and for which components they have to ask for the approval of the vehicle manufacturers and/or the system providers has now been clearly answered by the guidelines that are to be considered as recommendation to act.

The following associations and companies are involved in the work group parts replacement on e-bikes and pedelecs: The umbrella organization for German industry guilds BIV, TUEV Rheinland, velotech.de, the German service and bicycle association VSF, Zedler-Institut as well as the German bicycle association ZIV.

Author: Jürgen Wetzstein

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