Medienberichte und Publikationen rund um Fahrräder, Pedelecs, Technik und Sicherheit

Die häufigsten Sicherheitsrisiken, die uns in der täglichen Arbeit rund um Fahrrad-Sicherheit, -Technik und -Bedienungsanleitungen auffallen, publizieren wir auch in Artikeln in den führenden Fachmagazinen TOUR – Europas Rennrad-Magazin Nr. 1, BIKE – Das Mountainbike Magazin Europas Nr. 1 und E-Bike – Das Pedelec-Magazin, um diese für die Branche wichtigen Informationen einer größeren Öffentlichkeit zugänglich zu machen.

Auch die Eurobike Show Daily, Messezeitschrift der jährlich stattfindenden Eurobike Show, gibt uns seit vielen Jahren die Möglichkeit, unsere Sicht auf wichtige Entwicklungen in der Fahrradbranche in ganzseitigen Artikeln auszuführen.

Darüber hinaus sprechen wir regelmäßig in unabhängigen Fachvorträgen über alle Bereiche der Fahrradtechnik und des Fahrradmarktes. Auch weitere Fach- bzw. Branchenzeitschriften sowie immer häufiger Radio und Fernsehen zitieren uns in ihren Medienberichten und zeigen uns, dass wir mit unseren Hinweisen genau richtig liegen. In der Rubrik AKTUELL erfahren Sie laufend alle Neuigkeiten aus unseren Fachbereichen. Diese Berichte und Publikationen sortieren wir für Sie chronologisch bzw. nach Interessensgebieten.

velobiz.de, 2018/07/16
Reading time 1:30 minutes

Work group parts replacement e-bikes updates the guidelines

After two explanatory documents on pedelec tuning and retrofitting bicycles with electric drive have been published only recently (...), the work group parts replacement on e-bikes and pedelecs also presents the update of both guidelines on the parts replacement on electric bicycles (25 kmh/15.5 mph and 45 kmh/28 mph).

After two new explanatory documents the guidelines have been updated now as well

The “Guidelines for the parts replacement of CE marked e-bikes / pedelecs up to a pedal assist of 25 km/h (15.5 mph)” was extended by another category. The new “category 5” includes in particular indications with regard to the fitting of accessories. According to a statement of the work group, this had become necessary due to the frequent inquiries of specialist dealers that were unsure about retrofitting accessories. It was now more clear how to handle the retrofitting of various accessories, such as bar ends, front baskets or child seats.

In the “Guidelines for the parts replacement of speed e-bikes / pedelecs up to a pedal assist of 45 km/h (28 mph)” the brake system was added in category 2 (components which may only be replaced upon presentation of a valid test report) and notes on front baskets, pannier bags and bar ends in category 4 (special notes for mounting accessories).

Click here to download the guidelines in German, English and French. https://www.dropbox.com/sh/uimwf7l3korzwr6/AACdqruNYppBgqtmDlmW8hRea?dl=0

The following associations and companies are involved in the work group parts replacement on e-bikes and pedelecs: The umbrella organization for German industry guilds BIV, TUEV Rhineland, velotech.de, the German service and bicycle association VSF, Zedler-Institut as well as the German bicycle association ZIV.

Author: Jürgen Wetzstein

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