Medienberichte und Publikationen rund um Fahrräder, Pedelecs, Technik und Sicherheit

Die häufigsten Sicherheitsrisiken, die uns in der täglichen Arbeit rund um Fahrrad-Sicherheit, -Technik und -Bedienungsanleitungen auffallen, publizieren wir auch in Artikeln in den führenden Fachmagazinen TOUR – Europas Rennrad-Magazin Nr. 1, BIKE – Das Mountainbike Magazin Europas Nr. 1 und E-Bike – Das Pedelec-Magazin, um diese für die Branche wichtigen Informationen einer größeren Öffentlichkeit zugänglich zu machen.

Auch die Eurobike Show Daily, Messezeitschrift der jährlich stattfindenden Eurobike Show, gibt uns seit vielen Jahren die Möglichkeit, unsere Sicht auf wichtige Entwicklungen in der Fahrradbranche in ganzseitigen Artikeln auszuführen.

Darüber hinaus sprechen wir regelmäßig in unabhängigen Fachvorträgen über alle Bereiche der Fahrradtechnik und des Fahrradmarktes. Auch weitere Fach- bzw. Branchenzeitschriften sowie immer häufiger Radio und Fernsehen zitieren uns in ihren Medienberichten und zeigen uns, dass wir mit unseren Hinweisen genau richtig liegen. In der Rubrik AKTUELL erfahren Sie laufend alle Neuigkeiten aus unseren Fachbereichen. Diese Berichte und Publikationen sortieren wir für Sie chronologisch bzw. nach Interessensgebieten.

BIKE 02/2013

CARBON – Care & Maintenance

Pieces of sports equipment made of carbon are both robust and sensitive. They require special care. Graduate engineer Dirk Zedler explains what you should do and what you must not do.

1. PARKING
Never lean your bicycle with the top tube against a railing, a road sign or the like. The handlebar can turn, the bike moves away and the top tube sustains damage. (…)

2. TRANSPORT
Do not place sports bags or the like on a bicycle transported in lying position. Do not mount your carbon bike for transport to a rack fixing the down, seat or top tube with a clamp. The clamping forces necessary for a safe transport can lead to a tube damage which may be invisible from the outside. (…)

3. PRECAUTIONS
If the brake or the shift lever bumps against the top tube on the occasion of a fall, the frame can suffer from damage. (…)

4. ASSEMBLY AND MAINTENANCE
Do not fix the frame in an assembly stand with clamp mechanism. Due to the lever ratios, there is the risk of a tube being crushed. (…)

Read the complete article in bike 02/2013

Author: Dirk Zedler

 


If you want to read more about this, request the respective issue from Delius-Klasing-Verlag or (in the event the issue is out of stock) send us a stamped self-addressed envelope (DIN A4) and € 3.00 in form of stamps together with a short notice indicating the actual article you are interested in. A copy of the respective article will then be made available to you immediately.

Zurück