Medienberichte und Publikationen rund um Fahrräder, Pedelecs, Technik und Sicherheit

Die häufigsten Sicherheitsrisiken, die uns in der täglichen Arbeit rund um Fahrrad-Sicherheit, -Technik und -Bedienungsanleitungen auffallen, publizieren wir auch in Artikeln in den führenden Fachmagazinen TOUR – Europas Rennrad-Magazin Nr. 1, BIKE – Das Mountainbike Magazin Europas Nr. 1 und E-Bike – Das Pedelec-Magazin, um diese für die Branche wichtigen Informationen einer größeren Öffentlichkeit zugänglich zu machen.

Auch die Eurobike Show Daily, Messezeitschrift der jährlich stattfindenden Eurobike Show, gibt uns seit vielen Jahren die Möglichkeit, unsere Sicht auf wichtige Entwicklungen in der Fahrradbranche in ganzseitigen Artikeln auszuführen.

Darüber hinaus sprechen wir regelmäßig in unabhängigen Fachvorträgen über alle Bereiche der Fahrradtechnik und des Fahrradmarktes. Auch weitere Fach- bzw. Branchenzeitschriften sowie immer häufiger Radio und Fernsehen zitieren uns in ihren Medienberichten und zeigen uns, dass wir mit unseren Hinweisen genau richtig liegen. In der Rubrik AKTUELL erfahren Sie laufend alle Neuigkeiten aus unseren Fachbereichen. Diese Berichte und Publikationen sortieren wir für Sie chronologisch bzw. nach Interessensgebieten.

BIKE 10/2002
Reading time 1:00 minute

Expert advice

Breakage of handlebar and stem are unfortunately still two of the failures bike experts have to deal with quite a lot.

Graduate engineer Dirk Zedler
BIKE expert

Unfortunately, breaks in stems and handlebars are still frequent failures bike experts have to deal with. It has certainly been known for some time that problems can arise with these parts. When the first sportbikes were equipped with aluminium handlebars more than 20 years ago, many of them broke. The reason being: The curved handlebars were constructed like those made of steel, but were made of a light metal much more flexible, less solid and very sensitive to notches.

It was the same with mountainbikes in the mid-nineties. The handlebars became lighter and lighter, but no sufficient tests were conducted. The number of recalls does not nearly reflect the number of handlebar types in danger of breaking when in use. My advise: Exchange mountainbike-handlebars after two years at the latest or even earlier if you fell several times. When doing so, you should also exchange the stem if it notches the handlebar.

The tests of DIN, ISO and ISO plus standards are not sufficient with view of today’s riding style in mountainbiking. As long as manufacturers do not exactly describe the purpose of their products, very strict standards must be applied. Breaks on test devices are informatory, breaking bones only hurt.

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