Medienberichte und Publikationen rund um Fahrräder, Pedelecs, Technik und Sicherheit

Die häufigsten Sicherheitsrisiken, die uns in der täglichen Arbeit rund um Fahrrad-Sicherheit, -Technik und -Bedienungsanleitungen auffallen, publizieren wir auch in Artikeln in den führenden Fachmagazinen TOUR – Europas Rennrad-Magazin Nr. 1, BIKE – Das Mountainbike Magazin Europas Nr. 1 und E-Bike – Das Pedelec-Magazin, um diese für die Branche wichtigen Informationen einer größeren Öffentlichkeit zugänglich zu machen.

Auch die Eurobike Show Daily, Messezeitschrift der jährlich stattfindenden Eurobike Show, gibt uns seit vielen Jahren die Möglichkeit, unsere Sicht auf wichtige Entwicklungen in der Fahrradbranche in ganzseitigen Artikeln auszuführen.

Darüber hinaus sprechen wir regelmäßig in unabhängigen Fachvorträgen über alle Bereiche der Fahrradtechnik und des Fahrradmarktes. Auch weitere Fach- bzw. Branchenzeitschriften sowie immer häufiger Radio und Fernsehen zitieren uns in ihren Medienberichten und zeigen uns, dass wir mit unseren Hinweisen genau richtig liegen. In der Rubrik AKTUELL erfahren Sie laufend alle Neuigkeiten aus unseren Fachbereichen. Diese Berichte und Publikationen sortieren wir für Sie chronologisch bzw. nach Interessensgebieten.

e-bike 02/2013

Where is the best place to store rechargeable batteries?

Reader’s question

Related to this subject you presented a special-purpose cabinet on page 57 of issue 1/13. Well, what I want to know is this: Are such cabinets on sale for domestic use? If so, please name a manufacturer. If not, I have a metal cabinet in my garage. Is it necessary to provide it with an additional fire-resisting lining? Are there any regulations as to ventilation?

Reply by Dirk Zedler, graduate engineer, bicycle expert

Li-ion batteries of state-of-the-art pedelecs have a high energy density and therefore bear a certain risk potential of spontaneous ignition. Therefore you should make it a rule to handle rechargeable batteries with care and to only use original chargers. Charge the battery only during the day and under supervision in well-aerated rooms at about 15 to 20°C and on an incombustible ground, e.g. ceramics or glass. This will avoid the highest risks. Special battery charging cabinets, like the battery safe from Thun used by us, are inspite of the costs recommended for manufacturers, dealers, hotels and other facilities accommodating pedelecs. Pedelec owners can purchase a special bag, i.e. the "battery bag" from the same manufacturer (www.thun.de/de/produkte/batterysafe) to be on the safe side. For private use there are no specific regulations. You can also use your available metal cabinet. Place the batteries on tiles or the like and remove flammable material from the cabinet, in particular aerosol cans, chain oil or rags. Whether or not a garage is a good place to store the battery depends on how cold it is in winter and on how hot it is in summer.

Zurück