Medienberichte und Publikationen rund um Fahrräder, Pedelecs, Technik und Sicherheit

Die häufigsten Sicherheitsrisiken, die uns in der täglichen Arbeit rund um Fahrrad-Sicherheit, -Technik und -Bedienungsanleitungen auffallen, publizieren wir auch in Artikeln in den führenden Fachmagazinen TOUR – Europas Rennrad-Magazin Nr. 1, BIKE – Das Mountainbike Magazin Europas Nr. 1 und E-Bike – Das Pedelec-Magazin, um diese für die Branche wichtigen Informationen einer größeren Öffentlichkeit zugänglich zu machen.

Auch die Eurobike Show Daily, Messezeitschrift der jährlich stattfindenden Eurobike Show, gibt uns seit vielen Jahren die Möglichkeit, unsere Sicht auf wichtige Entwicklungen in der Fahrradbranche in ganzseitigen Artikeln auszuführen.

Darüber hinaus sprechen wir regelmäßig in unabhängigen Fachvorträgen über alle Bereiche der Fahrradtechnik und des Fahrradmarktes. Auch weitere Fach- bzw. Branchenzeitschriften sowie immer häufiger Radio und Fernsehen zitieren uns in ihren Medienberichten und zeigen uns, dass wir mit unseren Hinweisen genau richtig liegen. In der Rubrik AKTUELL erfahren Sie laufend alle Neuigkeiten aus unseren Fachbereichen. Diese Berichte und Publikationen sortieren wir für Sie chronologisch bzw. nach Interessensgebieten.

SAZbike 15/2014
Reading time 1:10 minutes

For the trade diversification is not only curse, but also a chance

The bicycle sector needs buying incentives. That is undisputed. In this regard the industry provides an increasing offer in models. There seems to be a suitable bike for every specific intended purpose whatsoever. The media is not entirely innocent in the situation, that’s the opinion of an importer. And the dealers? They must make the best of it and order more bikes – or not? One of the suppliers is convinced that the dealer should oppose the "industry’s marketing activities". On the other hand, it’s actually the stronger diversification which brings a significant advantage: The customer is confused about which bike is the right for him. He therefore seeks advise in a specialist shop instead of buying from the discounter store or online dealer. Suppliers therefore advise the dealers to specialize themselves and strengthen their position. Read in our forum of today which way could be the best.

SAZbike asked suppliers
In every bicycle product range the model diversity is steadily growing - more and more bicycle types are to address different target groups. The product range of accessories and components shows also a wide differentiation. How shall dealers cope with this situation?

Dirk Zedler – Zedler institute
The differentiation is not only a chance, but a risk at the same time. For the dealers it is good to focus on the competence and service issues. But the management of higher stocks and the organization of daily delivery services in cooperation with the manufacturers/wholesalers will add to the problem. This is going to be a challenge in any case, as dealers will have to invest in further training.

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