All about bicycles, electric-assisted bikes, technology and safety in the press

The most common safety risks that we come across in our daily work around bicycle safety, technology and operating instructions are also published by us in articles in the leading German special-interest magazines TOUR (Europe's road bike magazine no. 1), BIKE (Europe's mountain bike magazine no. 1), MYBIKE and EMTB in order to make this information, which is important for the industry, available to a wider public.

For many years now, the Eurobike Show Daily, trade fair magazine of the annual Eurobike Show, has also given us the opportunity to publish our view of major developments in the cycle industry in full-page articles.

We also speak regularly in independent expert presentations about all areas of bicycle technology and the bicycle market. In addition, we are quoted by further special-interest magazines of the industry and the trade as well as increasingly by radio and television in their media reports, which shows us that we are spot on with our advice. The section "News" informs you about the latest news from our specialist areas. The reports and publications of this section are listed chronologically or according to areas of interest.

BIKE 11/2005
Lesedauer 0:45 Minuten

Fahrrad-Produktion in Deutschland

Interview: "Groß-Serie geht in Deutschland nicht!"

BIKE: Warum gibt es in Deutschland nur Kleinserien-Hersteller?

Dirk Zedler: In Deutschland gibt es keine großen Hochqualitätsschmieden für Alu-Rahmen. Was in Großserie produziert wird, ist meist aus Stahl und grenzwertig. Auch die kleinen Hersteller liefern manchmal schwankende Qualität. Das wird zum Problem, wenn sie keinen kulanten Service bieten.

BIKE: Als großer Hersteller komme ich also nicht um Taiwan herum?

Dirk Zedler: Dort bekommt man die Stückzahl. Setzt man die neue Konstruktion dort aufs Gleis, bekommt man meist gute Arbeit.

BIKE: Aber keine Individualität

Dirk Zedler: Da muss man unterscheiden. Auch große und innovative Hersteller wie Scott und Specialized lassen in Taiwan fertigen. Die Idee hinter den Bikes jedoch stammt aus den Entwicklungsabteilungen im Heimatland. Diese Rahmenformen kommen dann zwar aus der Großserie, haben aber ein eigenständiges Design. Im Gegensatz dazu müssen die rein deutschen Hersteller mit kleinen Stückzahlen versuchen, individuell auf die speziellen Wünsche Ihrer Kunden einzugehen.

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