All about bicycles, electric-assisted bikes, technology and safety in the press

The most common safety risks that we come across in our daily work around bicycle safety, technology and operating instructions are also published by us in articles in the leading German special-interest magazines TOUR (Europe's road bike magazine no. 1), BIKE (Europe's mountain bike magazine no. 1), MYBIKE and EMTB in order to make this information, which is important for the industry, available to a wider public.

For many years now, the Eurobike Show Daily, trade fair magazine of the annual Eurobike Show, has also given us the opportunity to publish our view of major developments in the cycle industry in full-page articles.

We also speak regularly in independent expert presentations about all areas of bicycle technology and the bicycle market. In addition, we are quoted by further special-interest magazines of the industry and the trade as well as increasingly by radio and television in their media reports, which shows us that we are spot on with our advice. The section "News" informs you about the latest news from our specialist areas. The reports and publications of this section are listed chronologically or according to areas of interest.

RadMarkt Spezial, 09/2016
Lesedauer 1:00 Minute

Denn sie wissen, was sie tun

Immer noch gibt es beim Thema Umbauten an Pedelecs ein Wissensgefälle im Fachhandel. Viele wissen, was sie da tun dürfen und mit welchen Konsequenzen, andere sind sich darüber noch nicht im Klaren. Wir führen im Folgenden aus, was dabei zu beachten ist. Außerdem gehen wir noch auf einen speziellen Sachverhalt ein: normale Fahrräder zu E-Bikes aufrüsten.

Tauschteileliste für Pedelecs

Grundsätzlich gilt: Die Materie lässt sich bewältigen, aber Achtsamkeit ist geboten. Technikexperten rechnen mit Risiken für Fachhandelsbetriebe, die die Ausstattung von E-Bikes verändert haben, ohne die Regeln beachtet zu haben.

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Um diese Fragestellung praxisnah und zugleich mit der nötigen technischen Sorgfalt aufzulösen, wurde die Tauschteileliste entwickelt. Erarbeitet haben sie die Verbände der Hersteller (Zweirad-Industrie-Verband - ZIV) und Händler und Werkstätten (Verbund Service und Fahrrad - VSF/ Bundesinnungsverband - BIV) zusammen mit dem renommierten Prüfinstitut Zedler. Die Initiatoren sagen dazu: "Der Leitfaden richtet sich an Fahrradhändler und-werkstätten und dient als Handlungsempfehlung, welche Bauteile an Pedelecs bis 25 Stundenkilometer eigenverantwortlich verändert werden dürfen beziehungsweise bei welchen die Freigabe durch den Hersteller erforderlich ist."

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Autor: Michael Bollschweiler

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