All about bicycles, electric-assisted bikes, technology and safety in the press

The most common safety risks that we come across in our daily work around bicycle safety, technology and operating instructions are also published by us in articles in the leading German special-interest magazines TOUR (Europe's road bike magazine no. 1), BIKE (Europe's mountain bike magazine no. 1), MYBIKE and EMTB in order to make this information, which is important for the industry, available to a wider public.

For many years now, the Eurobike Show Daily, trade fair magazine of the annual Eurobike Show, has also given us the opportunity to publish our view of major developments in the cycle industry in full-page articles.

We also speak regularly in independent expert presentations about all areas of bicycle technology and the bicycle market. In addition, we are quoted by further special-interest magazines of the industry and the trade as well as increasingly by radio and television in their media reports, which shows us that we are spot on with our advice. The section "News" informs you about the latest news from our specialist areas. The reports and publications of this section are listed chronologically or according to areas of interest.

RadMarkt 12/2016
Lesedauer 0:40 Minuten

Vermeintlich und tatsächlich

Es muss gut bestellt sein ums Fahrrad, sonst würden es nicht so viele für sich reklamieren. Diverse Städte und Regionen sehen sich als Vorreiter in der Förderung des Fahrrades. Manchmal klafft freilich ein kleiner Spalt zwischen Anspruch und Wirklichkeit. (…)

Das Bundesland Baden-Württemberg hat nicht nur einen grünen und fahrradaffinen Verkehrsminister anzubieten, sondern auch erfolgreiche Tüftler und Erfinder. Freiherr von Drais war gewissermaßen ein Einmann-Startup, wenn auch kein übermäßig erfolgreiches. Heute übersteht mehr als die Hälfte aller Startups im Ländle die ersten fünf Jahre. Dazu zählen auch die Unternehmen Zedler-lnstitut und Leaserad, die im Bereich Fahrrad zu den Motoren der Innovation zählen. Sie gehörten nicht nur zu den 600 Startups, die sich beim diesjährigen Wettbewerb der L-Bank Baden-Württemberg bewarben, sondern auch zu den zehn Finalisten. (…)

Autor: Michael Bollschweiler

Go back