All about bicycles, electric-assisted bikes, technology and safety in the press

The most common safety risks that we come across in our daily work around bicycle safety, technology and operating instructions are also published by us in articles in the leading German special-interest magazines TOUR (Europe's road bike magazine no. 1), BIKE (Europe's mountain bike magazine no. 1), MYBIKE and EMTB in order to make this information, which is important for the industry, available to a wider public.

For many years now, the Eurobike Show Daily, trade fair magazine of the annual Eurobike Show, has also given us the opportunity to publish our view of major developments in the cycle industry in full-page articles.

We also speak regularly in independent expert presentations about all areas of bicycle technology and the bicycle market. In addition, we are quoted by further special-interest magazines of the industry and the trade as well as increasingly by radio and television in their media reports, which shows us that we are spot on with our advice. The section "News" informs you about the latest news from our specialist areas. The reports and publications of this section are listed chronologically or according to areas of interest.

SAZbike 04/2016
Lesedauer 1:00 Minute

"Das ist Schrott und echt ein Sicherheitsrisiko"

Das NDR-Fernsehmagazin "Markt" hat für die Sendung vom 18.4.2016 vier Fahrräder von Discountern unter die Lupe genommen. Das Ergebnis ist erschreckend:

Schlechte Bremsen, Lenkerbrüche, verrutschte Felgenbänder, locker Vorbauten, eiernde Räder. Der Test der Räder von Aldi, Hagebau, Lidl und Real beim Sachverständigen Dirk Zedler fiel negativ aus. "Sowas darf nicht in den Handel kommen. Es ist ein absolutes Sicherheitsrisiko", bilanzierte Zedler nicht nur einmal.

Hagebau hat auf den Test reagiert, den Verkauf gestoppt sowie einen Rückruf wegen eines Lenkerbruchs eingeleitet. Während Lidl ebenfalls nicht mehr das getestete Rad von Prophete verkauft, überging Aldi die Nachfrage wegen eines Lenkerbruchs. Der Hersteller der Real-Fahrräder, vermutlich die Mifa, führte die Mängel auf Transportschäden zurück.

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