All about bicycles, electric-assisted bikes, technology and safety in the press

The most common safety risks that we come across in our daily work around bicycle safety, technology and operating instructions are also published by us in articles in the leading German special-interest magazines TOUR (Europe's road bike magazine no. 1), BIKE (Europe's mountain bike magazine no. 1), MYBIKE and EMTB in order to make this information, which is important for the industry, available to a wider public.

For many years now, the Eurobike Show Daily, trade fair magazine of the annual Eurobike Show, has also given us the opportunity to publish our view of major developments in the cycle industry in full-page articles.

We also speak regularly in independent expert presentations about all areas of bicycle technology and the bicycle market. In addition, we are quoted by further special-interest magazines of the industry and the trade as well as increasingly by radio and television in their media reports, which shows us that we are spot on with our advice. The section "News" informs you about the latest news from our specialist areas. The reports and publications of this section are listed chronologically or according to areas of interest.

TOUR Rennrad Markt 2010
Lesedauer 0:30 Minuten

Bremsprobleme sind nicht gelöst

Interview zu Carbonlaufrädern

TOUR: Top-Laufräder mit Carbonfelgen sind mindestens 300 Gramm leichter als solche mit Alufelgen. Wird das Material sich hier genauso durchsetzen wie bei den Rahmen?

ZEDLER: Nein - solange die Bremsprobleme nicht gelöst sind. Die Bremseigenschaften sind schlechter als bei Aluminium, und ich sehe als Gutachter in der Saison wöchentlich einen Satz kaputtgebremster Carbonlaufräder.

TOUR: Können aerodynamisch verkleidete Alufelgen oder Carbonfelgen mit Alu-Bremsfläche das besser?

ZEDLER: Nach unseren bisherigen Erfahrungen ja. Die Frage ist dann, ob das Gewicht noch so günstig ist.

TOUR: Wo könnte die Lösung liegen?

ZEDLER: Ich hoffe, dass bald Scheibenbremsen fürs Renn- und Crossrad entwickelt werden. An sehr sportlich eingesetzten Rädern ist das die Bremsanlage der Wahl. 

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