All about bicycles, electric-assisted bikes, technology and safety in the press

The most common safety risks that we come across in our daily work around bicycle safety, technology and operating instructions are also published by us in articles in the leading German special-interest magazines TOUR (Europe's road bike magazine no. 1), BIKE (Europe's mountain bike magazine no. 1), MYBIKE and EMTB in order to make this information, which is important for the industry, available to a wider public.

For many years now, the Eurobike Show Daily, trade fair magazine of the annual Eurobike Show, has also given us the opportunity to publish our view of major developments in the cycle industry in full-page articles.

We also speak regularly in independent expert presentations about all areas of bicycle technology and the bicycle market. In addition, we are quoted by further special-interest magazines of the industry and the trade as well as increasingly by radio and television in their media reports, which shows us that we are spot on with our advice. The section "News" informs you about the latest news from our specialist areas. The reports and publications of this section are listed chronologically or according to areas of interest.

tour-magazin.de 16.11.2018
Lesedauer 1:00 Minute

Sattelstützen-Test in TOUR 12/2018: Versuchsaufbau und Schadensbilder

Unser aufwendiger Sattelstützen-Test in TOUR 12/2018 förderte Schwachstellen an vielen Testexemplaren zutage. Details zum Versuchsaufbau und alle Schadensbilder haben wir hier für Sie zusammengestellt.

Die Kandidaten durchliefen zunächst einen leichteren Dauerbelastungstest nach ISO-Standard. Wer diesen Test mit mehr als einem Exemplar nicht bestand, wurde von der Wertung ausgeschlossen.

Das anschließende Lastkollektiv durchliefen jeweils neue Exemplare der Kandidaten. Es wurde vom Prüfinstitut Zedler und TOUR entwickelt und nimmt auf Basis von Realdatenmessungen höhere, aber realistische Belastungen an. Hinzu kommt, dass die Stütze in dieser Prüfung bei einem Teil der Lastwechsel auch vorn belastet wird. Das simuliert den Fall, dass der Fahrer bei einem Stoß auf der Sattelnase sitzt.

Fast alle Stützen zeigten während oder nach der härteren TOUR-Dauertest irgendwelche Defekte. Nur die Stützen von Specialized und Syntace absolvierten den Test ohne Probleme. Die meisten Defekte verlaufen jedoch gutmütig und sind reparabel, weshalb wir die Stützen trotzdem benotet haben. Nur wenige zeigten Ausfälle, die sicherheitsbedenklich sind.

Lesen Sie den gesamten Artikel hier.

(…)

Autor: Jens Klötzer

Go back