All about bicycles, electric-assisted bikes, technology and safety in the press

The most common safety risks that we come across in our daily work around bicycle safety, technology and operating instructions are also published by us in articles in the leading German special-interest magazines TOUR (Europe's road bike magazine no. 1), BIKE (Europe's mountain bike magazine no. 1), MYBIKE and EMTB in order to make this information, which is important for the industry, available to a wider public.

For many years now, the Eurobike Show Daily, trade fair magazine of the annual Eurobike Show, has also given us the opportunity to publish our view of major developments in the cycle industry in full-page articles.

We also speak regularly in independent expert presentations about all areas of bicycle technology and the bicycle market. In addition, we are quoted by further special-interest magazines of the industry and the trade as well as increasingly by radio and television in their media reports, which shows us that we are spot on with our advice. The section "News" informs you about the latest news from our specialist areas. The reports and publications of this section are listed chronologically or according to areas of interest.

Bietigheimer Zeitung, 01.12.2019
Lesedauer 0:45 Minuten

Fahrradsicherheit aus Ludwigsburg

Stadtgeschichten – Dirk Zedler berichtet über sein Vorhaben, Radfahren sicherer zu machen.

Ludwigsburg. Fahrradfahren war lange ein halsbrecherisches Unterfangen und diese Zeit endete nicht mit dem Verschwinden der gefährlichen Hochräder des 19. Jahrhunderts. Bei den Stadtgeschichten am Mittwoch, 11. Dezember, im Ludwigsburg Museum, Eberhardstraße 1, von 14.30 bis 15.30 Uhr, spricht Dirk Zedler, einer der weltweit ersten Fahrrad-Sachverständigen, über die Unternehmensgeschichte und seine Leidenschaft für Fahrrad und E-Bike. Der Gründer vom Zedler-Institut für Fahrradtechnik und -Sicherheit sowie Ingenieur von Prüfmaschinen untersucht und testet unzählige gebrochene und verbogene Rahmen, Gabeln, Kurbeln und Lenker.

Mit seinen inzwischen 26 Mit­arbeitern macht er im neu erbauten Firmengebäude mit Seminarbereich und Museum die Fahrradtechnik immer noch ein bisschen zuverlässiger und nutzerfreundlicher, teilt das Ludwigsburg Museum mit. Die Teilnahme kostet 2,50 Euro pro Person.

Autor: Bz
www.ludwigsburgmuseum.de

Go back