All about bicycles, electric-assisted bikes, technology and safety in the press

The most common safety risks that we come across in our daily work around bicycle safety, technology and operating instructions are also published by us in articles in the leading German special-interest magazines TOUR (Europe's road bike magazine no. 1), BIKE (Europe's mountain bike magazine no. 1), MYBIKE and EMTB in order to make this information, which is important for the industry, available to a wider public.

For many years now, the Eurobike Show Daily, trade fair magazine of the annual Eurobike Show, has also given us the opportunity to publish our view of major developments in the cycle industry in full-page articles.

We also speak regularly in independent expert presentations about all areas of bicycle technology and the bicycle market. In addition, we are quoted by further special-interest magazines of the industry and the trade as well as increasingly by radio and television in their media reports, which shows us that we are spot on with our advice. The section "News" informs you about the latest news from our specialist areas. The reports and publications of this section are listed chronologically or according to areas of interest.

Frankfurter Rundschau, 17.03.2004
Lesedauer 0:40 Minuten

Schrauben und Schmieren

Auf dem 8. Fahrradkongress in Bremen informieren sich Fachhändler über neue Technologien

(...) Denn für die moderne Fahrradtechnik reichen längst nicht mehr die handwerklichen "Grundrechenarten" Schrauben und Schmieren. Für die Wartung und Einstellung der Federung oder bei der Montage von modernen Leichtbauteilen ist solides technisches Wissen gefragt.

Ein Beispiel: Wenn die Klemmung der Carbon-Sattelstütze zu stramm angezogen ist, bricht sie unter dem Kunden weg. Und das schon nach kurzer Zeit, wie der Fahrradsachverständige Dirk Zedler aus der Praxis berichtete. Denn Carbon ist zwar ein äußerst leichter und hochfester Werkstoff, doch verträgt er keine ungleichmäßige Klemmung oder gar scharfkantigen Druckstellen und bricht dann ohne Vorwarnung - kein Verbiegen, kein Dehnen oder Knacken kündigt das Versagen des Bauteils an, so wie man es von Stahl kennt. In jede moderne Fahrradwerkstatt gehört deshalb ein Drehmomentschlüssel, mit dem man die vorgeschriebene Klemmkraft genau einstellen kann.

Nur ein informierter Händler kann seine Kunden vor solchen Pannen schützen, seine Modelle entsprechend auswählen und den Kunden fundiert beraten. (...)

Autor: Peter Barzel

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