All about bicycles, electric-assisted bikes, technology and safety in the press

The most common safety risks that we come across in our daily work around bicycle safety, technology and operating instructions are also published by us in articles in the leading German special-interest magazines TOUR (Europe's road bike magazine no. 1), BIKE (Europe's mountain bike magazine no. 1), MYBIKE and EMTB in order to make this information, which is important for the industry, available to a wider public.

For many years now, the Eurobike Show Daily, trade fair magazine of the annual Eurobike Show, has also given us the opportunity to publish our view of major developments in the cycle industry in full-page articles.

We also speak regularly in independent expert presentations about all areas of bicycle technology and the bicycle market. In addition, we are quoted by further special-interest magazines of the industry and the trade as well as increasingly by radio and television in their media reports, which shows us that we are spot on with our advice. The section "News" informs you about the latest news from our specialist areas. The reports and publications of this section are listed chronologically or according to areas of interest.

News

TOUR 06/2013
Lesedauer 0:45 Minuten

TOUR-TIPP

Reisewerkzeug

Defekte sind an modernen Rennrädern eher selten, abgesehen von Platten. Dennoch würde ich nie ohne Werkzeug losfahren. Es wäre zu schade, wenn ein kleiner Zwischenfall das Ende der Reise bedeuten würde. 

Mindestens passend zum Fahrrad Innensechskantschlüssel zwischen 2 und 8 mm, bei Bedarf Torx-Schlüssel, einen Schlitzschraubdreher und ein Kettennietwerkzeug. Möglicherweise hat ein Minitool auch alles, was Sie brauchen. Komplettieren Sie das Ganze mit zum Laufrad passenden Zentrierschlüssel, Montierhebeln und einer Pumpe. Genauso wichtig wie Werkzeug sind Notfall-Ersatzteile: Reserveschlauch, Flickzeug, Kettenverschlussglied von KMC, SRAM oder Wippermann, Kettenöl, Ventilverlängerung, das Innenleben einer Lüsterklemme, ein rund 10 cm langer Abschnitt eines abgefahrenen und um seine Kerne erleichterten Reifens, drei Kabelbinder und ein Lappen. Wie einem diese Sachen im Notfall aus der Patsche helfen, erfahren Sie auf www.tour-magazin.de.

Autor: Dipl.-Ing. Dirk Zedler

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