All about bicycles, electric-assisted bikes, technology and safety in the press

The most common safety risks that we come across in our daily work around bicycle safety, technology and operating instructions are also published by us in articles in the leading German special-interest magazines TOUR (Europe's road bike magazine no. 1), BIKE (Europe's mountain bike magazine no. 1), MYBIKE and EMTB in order to make this information, which is important for the industry, available to a wider public.

For many years now, the Eurobike Show Daily, trade fair magazine of the annual Eurobike Show, has also given us the opportunity to publish our view of major developments in the cycle industry in full-page articles.

We also speak regularly in independent expert presentations about all areas of bicycle technology and the bicycle market. In addition, we are quoted by further special-interest magazines of the industry and the trade as well as increasingly by radio and television in their media reports, which shows us that we are spot on with our advice. The section "News" informs you about the latest news from our specialist areas. The reports and publications of this section are listed chronologically or according to areas of interest.

News

positionen – Das Magazin der deutschen Versicherer, 02/2017
Lesedauer 0:45 Minuten

Wer braucht schon Pferde!

Die schönste Versicherungssache der Welt – 300.000 Euro

Das Fahrrad verdanken wir einem Vulkanausbruch in Indonesien. Dort speit der Tambora so gewaltige Aschewolken in die Stratosphäre, dass das Wetter weltweit verrückt spielt. In Deutschland kommt es „im Jahr ohne Sommer“ zu Ernteausfällen und Hungersnöten. Als Pferde knapp werden, weil sie entweder krepieren oder auf dem Teller landen, stellt Karl Freiherr von Drais 1817, vor genau 200 Jahren also, eine geniale Idee vor: eine Laufmaschine, um Pferde zu ersetzen. Vom Tempo her überzeugt die „Draisine“: Für 15 Kilometer von Mannheim gen Schwetzingen braucht sie eine Stunde – weniger als die Postkutsche! Eine der wenigen erhaltenen Original-Draisinen steht in Ludwigsburg, in der Sammlung von Dirk Zedler. Der Geschäftsführer der GdFS (Gesellschaft der Fahrrad-Sachverständigen) schätzt den Wert des Gefährts aus den 1820er-Jahren auf 35.000 Euro. Seine Sammlung historischer Räder ist bestens geschützt – und versichert: Im Schadensfall zahlt die Versicherung bis zu 300.000 Euro.

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