All about bicycles, electric-assisted bikes, technology and safety in the press

In our daily work as we deal with bicycle safety, technology and user manuals we come across lots of safety risks. The most frequent ones are published in articles of the leading German special-interest magazines TOUR – Europas Rennrad-Magazin Nr. 1, BIKE – Das Mountainbike Magazin Europas Nr. 1 and E-Bike – Das Pedelec-Magazin to make this information important for the sector accessible to a wider public.

For many years now the Eurobike Show Daily accompanying the annual international Eurobike Show has given us the opportunity to publish our perspective on major developments in the cycle industry in full-page articles.

We also speak regularly in independent lectures about all topics relating to bicycle technology and bicycle market. In addition, we are regularly cited by further special-interest magazines or trade journals as well as more and more by radio and television and in their media reports, which shows us that we are completely right with our information. The section NEWS informs you about the latest news from our specialist fields. The reports and publications of this section are listed chronologically or according to topics of interest.

BIKE Spezial 01/14

Gegen den Verschleiß

Laufräder – So erkennt man, wenn sich Probleme ankündigen

Dirk Zedler, Fahrradsachverständiger, Institut Zedler

Die tragenden Anbauteile sind heute bei den meisten Herstellern auf einem hohen Niveau. Turnusgemäßer Wechsel, zum Beispiel nach drei Jahren, ist vor allem dann geboten, wenn Stürze, die über normales Umkippen hinausgehen, eingetreten sind. Sorgfältige Montage gemäß Herstellerempfehlungen (mit Drehmomentschlüssel) ist bei Aluminium und Carbon Pflicht. Gut gemacht, richtig montiert und ohne Sturz halten die Teile aus beiden Materialien viele Jahre. Da gibt es keinen großen Unterschied mehr. Nach Stürzen oder Unfällen signalisiert Carbon aber nicht immer, dass er überlastet wurde, während Aluminium verbiegt. Nach einem Crash ist der Ersatz von Carbon-Teilen der sichere Weg.

Go back