All about bicycles, electric-assisted bikes, technology and safety in the press

The most common safety risks that we come across in our daily work around bicycle safety, technology and operating instructions are also published by us in articles in the leading German special-interest magazines TOUR (Europe's road bike magazine no. 1), BIKE (Europe's mountain bike magazine no. 1), MYBIKE and EMTB in order to make this information, which is important for the industry, available to a wider public.

For many years now, the Eurobike Show Daily, trade fair magazine of the annual Eurobike Show, has also given us the opportunity to publish our view of major developments in the cycle industry in full-page articles.

We also speak regularly in independent expert presentations about all areas of bicycle technology and the bicycle market. In addition, we are quoted by further special-interest magazines of the industry and the trade as well as increasingly by radio and television in their media reports, which shows us that we are spot on with our advice. The section "News" informs you about the latest news from our specialist areas. The reports and publications of this section are listed chronologically or according to areas of interest.

BIKE Spezial 01/14
Lesedauer 0:40 Minuten

Gegen den Verschleiß

Laufräder – So erkennt man, wenn sich Probleme ankündigen

Dirk Zedler, Fahrradsachverständiger, Institut Zedler

Die tragenden Anbauteile sind heute bei den meisten Herstellern auf einem hohen Niveau. Turnusgemäßer Wechsel, zum Beispiel nach drei Jahren, ist vor allem dann geboten, wenn Stürze, die über normales Umkippen hinausgehen, eingetreten sind. Sorgfältige Montage gemäß Herstellerempfehlungen (mit Drehmomentschlüssel) ist bei Aluminium und Carbon Pflicht. Gut gemacht, richtig montiert und ohne Sturz halten die Teile aus beiden Materialien viele Jahre. Da gibt es keinen großen Unterschied mehr. Nach Stürzen oder Unfällen signalisiert Carbon aber nicht immer, dass er überlastet wurde, während Aluminium verbiegt. Nach einem Crash ist der Ersatz von Carbon-Teilen der sichere Weg.

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