All about bicycles, pedelecs, technology and safety in the press

In our daily work as we deal with bicycle safety, technology and user manuals we come across lots of safety risks. The most frequent ones are published in articles of the leading German special-interest magazines TOUR – Europas Rennrad-Magazin Nr. 1, BIKE – Das Mountainbike Magazin Europas Nr. 1 and E-Bike – Das Pedelec-Magazin to make this information important for the sector accessible to a wider public.

For many years now the Eurobike Show Daily accompanying the annual international Eurobike Show has given us the opportunity to publish our perspective on major developments in the cycle industry in full-page articles.

We also speak regularly in independent lectures about all topics relating to bicycle technology and bicycle market. In addition, we are regularly cited by further special-interest magazines or trade journals as well as more and more by radio and television and in their media reports, which shows us that we are completely right with our information. The section NEWS informs you about the latest news from our specialist fields. The reports and publications of this section are listed chronologically or according to topics of interest.

BIKE 10/2014

Kommentar

"Ein sich vom Träger lösender Belag führt beim Bremsen nicht sofort zum Problem. Öffnet der Fahrer die Bremse nach dem Bremsvorgang, kann der Belag allerdings durch den entstehenden Spalt im Zusammenspiel mit den Stößen auf dem Trail herausfallen. 

Will der Fahrer später wieder bremsen, greift er ins Leere. Wiederholtes Pumpen ist zwar theoretisch möglich, doch aus vielen Unfällen mit Bremsproblemen ist bekannt, dass man dazu entweder gar keine Zeit mehr hat oder aber so geschockt ist, das man entweder nicht mehr reagiert oder einen Fahrfehler macht. Selbst wenn nur die Hinterradbremse nicht mehr funktionierte, haben sich schon Biker überschlagen, weil sie im Affekt am Hebel der Vorderradbremse zu hart zupackten. An verlässlich ansprechenden Bremsen führt kein Weg vorbei."

Autor: Dirk Zedler, Fahrradsachverständiger

Go back