All about bicycles, electric-assisted bikes, technology and safety in the press

The most common safety risks that we come across in our daily work around bicycle safety, technology and operating instructions are also published by us in articles in the leading German special-interest magazines TOUR (Europe's road bike magazine no. 1), BIKE (Europe's mountain bike magazine no. 1), MYBIKE and EMTB in order to make this information, which is important for the industry, available to a wider public.

For many years now, the Eurobike Show Daily, trade fair magazine of the annual Eurobike Show, has also given us the opportunity to publish our view of major developments in the cycle industry in full-page articles.

We also speak regularly in independent expert presentations about all areas of bicycle technology and the bicycle market. In addition, we are quoted by further special-interest magazines of the industry and the trade as well as increasingly by radio and television in their media reports, which shows us that we are spot on with our advice. The section "News" informs you about the latest news from our specialist areas. The reports and publications of this section are listed chronologically or according to areas of interest.

BIKE 10/2014
Lesedauer 0:40 Minuten

Kommentar

"Ein sich vom Träger lösender Belag führt beim Bremsen nicht sofort zum Problem. Öffnet der Fahrer die Bremse nach dem Bremsvorgang, kann der Belag allerdings durch den entstehenden Spalt im Zusammenspiel mit den Stößen auf dem Trail herausfallen. 

Will der Fahrer später wieder bremsen, greift er ins Leere. Wiederholtes Pumpen ist zwar theoretisch möglich, doch aus vielen Unfällen mit Bremsproblemen ist bekannt, dass man dazu entweder gar keine Zeit mehr hat oder aber so geschockt ist, das man entweder nicht mehr reagiert oder einen Fahrfehler macht. Selbst wenn nur die Hinterradbremse nicht mehr funktionierte, haben sich schon Biker überschlagen, weil sie im Affekt am Hebel der Vorderradbremse zu hart zupackten. An verlässlich ansprechenden Bremsen führt kein Weg vorbei."

Autor: Dirk Zedler, Fahrradsachverständiger

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