All about bicycles, electric-assisted bikes, technology and safety in the press

The most common safety risks that we come across in our daily work around bicycle safety, technology and operating instructions are also published by us in articles in the leading German special-interest magazines TOUR (Europe's road bike magazine no. 1), BIKE (Europe's mountain bike magazine no. 1), MYBIKE and EMTB in order to make this information, which is important for the industry, available to a wider public.

For many years now, the Eurobike Show Daily, trade fair magazine of the annual Eurobike Show, has also given us the opportunity to publish our view of major developments in the cycle industry in full-page articles.

We also speak regularly in independent expert presentations about all areas of bicycle technology and the bicycle market. In addition, we are quoted by further special-interest magazines of the industry and the trade as well as increasingly by radio and television in their media reports, which shows us that we are spot on with our advice. The section "News" informs you about the latest news from our specialist areas. The reports and publications of this section are listed chronologically or according to areas of interest.

BIKE 06/2018
Lesedauer 0:45 Minuten

Unsichtbare Schäden

Müssen empfindliche Carbon-Teile nach einem Sturz immer ausgetauscht werden?

DIRK ZEDLER - SACHVERSTÄNDIGER

„Lenker, Sattelstützen, Gabeln etc. sollte man vorbeugend austauschen, seriöse Tests sind zu teuer. Anders sieht es bei Rahmen aus, da kann entweder der Hersteller prüfen oder ein spezialisiertes Labor. Ohnehin ist es bei aktuellen Rahmen seriöser Hersteller eher so, dass man Defekte entweder sieht, oder es sind schlicht keine da. Die zweite gute Nachricht ist, dass das gefürchtete plötzliche und vollständige Versagen, der sogenannte „sudden death“ heute bei guten Rahmen kein Thema mehr ist. Eine regelmäßige Sichtkontrolle des gesamten Rahmens auf Risse, Lackplatzer oder Verfärbungen ist eine sehr gute, vorbeugende Maßnahme.“

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