All about bicycles, electric-assisted bikes, technology and safety in the press

In our daily work as we deal with bicycle safety, technology and user manuals we come across lots of safety risks. The most frequent ones are published in articles of the leading German special-interest magazines TOUR – Europas Rennrad-Magazin Nr. 1, BIKE – Das Mountainbike Magazin Europas Nr. 1 and E-Bike – Das Pedelec-Magazin to make this information important for the sector accessible to a wider public.

For many years now the Eurobike Show Daily accompanying the annual international Eurobike Show has given us the opportunity to publish our perspective on major developments in the cycle industry in full-page articles.

We also speak regularly in independent lectures about all topics relating to bicycle technology and bicycle market. In addition, we are regularly cited by further special-interest magazines or trade journals as well as more and more by radio and television and in their media reports, which shows us that we are completely right with our information. The section NEWS informs you about the latest news from our specialist fields. The reports and publications of this section are listed chronologically or according to topics of interest.

SAZbike 18/2019

Kontaktpflege mit Herstellerhilfe

Dem Fachhandel stehen zur Kundenbindung vielerlei Angebote der Hersteller offen. Hier erklären die Lieferanten die wichtigsten Instrumente.

SAZbike fragt
Wie unterstützen Sie Ihre Händler bei Aktionen zur Kundenbindung und Neukundengewinnung?

Dirk Zedler – Zedler-lnstitut für Fahrradtechnik und -Sicherheit
Wir versuchen, beratend für mehr Gemeinsamkeit von Hersteller zu Händler zu Kunde zu werben. Die Branche ist noch schwach in der Kundenbindung durch gängige Werkzeuge, die man in anderen Branchen locker angucken und angepasst kopieren kann. Faktisch haben einige Hersteller auch heute noch keine Übersicht über den Werdegang ihrer Fahrräder. Und Händler kennen ihre Kunden zu wenig. Auch das Schulungsangebot ist noch zu dürftig und oft unattraktiv, sodass die Fortschritte nicht so groß sind.

(…)

Fazit:
Die Maßnahmen sind so vielseitig wie die Hersteller. Eine Gemeinsamkeit vieler Lieferanten ist die Kanalisierung der Online-User in den stationären Fachhandel. Auch Schulungen sind ein wichtiges Mittel zur Kundenbindung.

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