All about bicycles, electric-assisted bikes, technology and safety in the press

The most common safety risks that we come across in our daily work around bicycle safety, technology and operating instructions are also published by us in articles in the leading German special-interest magazines TOUR (Europe's road bike magazine no. 1), BIKE (Europe's mountain bike magazine no. 1), MYBIKE and EMTB in order to make this information, which is important for the industry, available to a wider public.

For many years now, the Eurobike Show Daily, trade fair magazine of the annual Eurobike Show, has also given us the opportunity to publish our view of major developments in the cycle industry in full-page articles.

We also speak regularly in independent expert presentations about all areas of bicycle technology and the bicycle market. In addition, we are quoted by further special-interest magazines of the industry and the trade as well as increasingly by radio and television in their media reports, which shows us that we are spot on with our advice. The section "News" informs you about the latest news from our specialist areas. The reports and publications of this section are listed chronologically or according to areas of interest.

bike europe, 02/2002
Lesedauer 0:45 Minuten

Europäische Garantie (2): Verschleiß

Seit 1. Januar hat die europäische Gesetzgebung zur Garantie gravierende Folgen für die Definition von Verschleiß und dessen Regelung.

Von DIRK ZEDLER, INMOTIONMAR.COM 

LUDWIGSBURG, Deutschland – 2002 erhalten die Verbraucher einen besseren und einheitlichen Schutz vor mangelhaften Verbraucherprodukten, einschließlich Fahrrädern und Fahrradteilen. Der Händler haftet dafür, dass das gelieferte Produkt innerhalb einer Frist von 24 Monaten dem Kaufvertrag entspricht. Selbstverständlich gibt es gewisse Fahrradteile, wie Bremsbeläge oder Reifen, die sich im Gebrauch abnutzen und die möglicherweise vor Ablauf der Zwei-Jahres-Garantiefrist ersetzt werden müssen. Weder Hersteller noch Händler können diese Teile von der neuen Garantie gänzlich ausschließen. Und auch die Feststellung, dass das Fahrrad nicht regelmäßig vom Händler gewartet wurde, ist kein Grund, einen Garantieanspruch abzulehnen. Der Kunde erhält zusammen mit den Verkaufsbedingungen als Referenz für alle entsprechenden Bauteile eine Definition für den normalen Verschleiß. 

 
Dieser Artikel beschreibt die Vorgaben, die die Bedienungsanleitung erfüllen muss einschließlich des wichtigen Aspekts Verschleiß (Definition und Prüfung) und zweitens das Lieferverfahren unter der neuen Garantiegesetzgebung. 
 
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