All about bicycles, electric-assisted bikes, technology and safety in the press

The most common safety risks that we come across in our daily work around bicycle safety, technology and operating instructions are also published by us in articles in the leading German special-interest magazines TOUR (Europe's road bike magazine no. 1), BIKE (Europe's mountain bike magazine no. 1), MYBIKE and EMTB in order to make this information, which is important for the industry, available to a wider public.

For many years now, the Eurobike Show Daily, trade fair magazine of the annual Eurobike Show, has also given us the opportunity to publish our view of major developments in the cycle industry in full-page articles.

We also speak regularly in independent expert presentations about all areas of bicycle technology and the bicycle market. In addition, we are quoted by further special-interest magazines of the industry and the trade as well as increasingly by radio and television in their media reports, which shows us that we are spot on with our advice. The section "News" informs you about the latest news from our specialist areas. The reports and publications of this section are listed chronologically or according to areas of interest.

TOUR 07/2003
Lesedauer 0:45 Minuten

Am Ziel vorbei?

Leicht, teuer, modisch gestylt: Die Hersteller haben Lenker und Vorbauten als modische Trendteile entdeckt. Doch sind die schicken Sachen auch technisch ausgereift? TOUR hat elf aktuelle Kombinationen vom Laufsteg geholt und gründlich getestet

Gut zehn Jahre ist es her, dass an Rennrädern in Europa die ersten gewindelosen Steuerlager auftauchten. Das Potenzial des Systems, das als "Aheadset" - dem Markennamen der Erfinder - populär wurde, blieb jedoch lange Zeit unerkannt und wurde vom Markt nur sehr zögernd angenommen. Inzwischen wird kaum mehr ein Rennrad ohne die praktischen Lager verkauft, die das Fahrrad in diesem Bereich grundlegend verändert haben. Nur die gewindelosen Gabelschäfte machten es möglich, dass Lenker, Vorbau und Gabel zusammengenommen heutzutage weniger wiegen können als Lenker und Vorbau vor dem Ahead-Zeitalter.

Offenbar ist daraus ein lukrativer Markt geworden, denn die Hersteller von Lenkern und Vorbauten werfen in dichter Folge immer neue, phantasievolle Modelle auf den Markt. Sie locken und werben mit edlen Materialien wie Carbon oder Magnesium und stiften gelegentlich Verwirrung mit neuen und uneinheitlichen Abmessungen - die Idee des Oversizing macht auch vor dem Lenker nicht halt.

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Autor: Dirk Zedler

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