All about bicycles, electric-assisted bikes, technology and safety in the press

The most common safety risks that we come across in our daily work around bicycle safety, technology and operating instructions are also published by us in articles in the leading German special-interest magazines TOUR (Europe's road bike magazine no. 1), BIKE (Europe's mountain bike magazine no. 1), MYBIKE and EMTB in order to make this information, which is important for the industry, available to a wider public.

For many years now, the Eurobike Show Daily, trade fair magazine of the annual Eurobike Show, has also given us the opportunity to publish our view of major developments in the cycle industry in full-page articles.

We also speak regularly in independent expert presentations about all areas of bicycle technology and the bicycle market. In addition, we are quoted by further special-interest magazines of the industry and the trade as well as increasingly by radio and television in their media reports, which shows us that we are spot on with our advice. The section "News" informs you about the latest news from our specialist areas. The reports and publications of this section are listed chronologically or according to areas of interest.

TOUR 10/2011
Lesedauer 1:00 Minute

Dura-Ace Di2

Dura-Ace Di2 im 20.000 km Dauertest

SIE LÄUFT UND LÄUFT

Einmal durchs komplette Testlabor zweimal die TOUR-Transalp, sechs verschiedene Rahmen und knapp 20.000 Kilometer Laufleistung - das sind die Eckdaten unserer Dura-Ace-Di2-Dauertestgruppe. Seit Anfang 2009 bereichert das Vorserienmodell völlig unauffällig den Testfuhrpark von TOUR. Unauffällig deshalb weil die Gruppe vom ersten bis zu den aktuellen Gangwechseln stets den Maßstab an Schaltpräzision darstellt. nie aussetzt, leicht zu montieren, demontieren und einzustellen ist. Selbst der Akku ist immer noch so frisch, dass man sich sogar bei einem gut 900 Kilometer langen Rennen wie der Transalp keine Sorgen machen muss, dass der Strom ausgehen könnte Selbst wenn der Akku die Versorgung einstellt was nach 2.000 Kilometern ohne Nachladen der Fall sein kann, regt sich zwar der Umwerfer nicht mehr, es bleiben aber noch rund 70 Kilometer in denen das Schaltwerk noch funktioniert und die Fahrt zum Ladegerät nur wenig beeinträchtigt ist. Der einzige Makel an der äußerlich noch fast tadellosen Gruppe betrifft den Umwerfer, an dessen Unterkante des äußeren Alu-Leitblechs der Chrom abplatzt.

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