All about bicycles, electric-assisted bikes, technology and safety in the press

The most common safety risks that we come across in our daily work around bicycle safety, technology and operating instructions are also published by us in articles in the leading German special-interest magazines TOUR (Europe's road bike magazine no. 1), BIKE (Europe's mountain bike magazine no. 1), MYBIKE and EMTB in order to make this information, which is important for the industry, available to a wider public.

For many years now, the Eurobike Show Daily, trade fair magazine of the annual Eurobike Show, has also given us the opportunity to publish our view of major developments in the cycle industry in full-page articles.

We also speak regularly in independent expert presentations about all areas of bicycle technology and the bicycle market. In addition, we are quoted by further special-interest magazines of the industry and the trade as well as increasingly by radio and television in their media reports, which shows us that we are spot on with our advice. The section "News" informs you about the latest news from our specialist areas. The reports and publications of this section are listed chronologically or according to areas of interest.

TOUR 01/2017
Lesedauer 0:50 Minuten

Es knistert und knackt

lnterview mit Dirk Zedler, Fahrradsachverständiger

TOUR Haben schwere Fahrer ein Sicherheitsproblem, wenn Sie Rennrad fahren?
ZEDLER Überlastungsschäden sind selten. Aktuell sind Brüche an Carbongabeln für Scheibenbremsen ein Thema, die nicht richtig auf die Anforderungen der Scheibenbremse getestet worden sind. Betroffen sind vor allem große Gabeln - das deutet auf schwere Fahrer hin.

TOUR Welche Teile machen in der Praxis Probleme, wenn Fahrer mehr als 90 Kilogramm wiegen?
ZEDLER Wir sehen kaputte Teile meist nur bei Unfallgutachten. Was an Reklamationen an die Hersteller zurückgeht, wissen nur die. lch würde jedem schweren Fahrer empfehlen, nach Prüfprotokollen zu fragen. Die Radhersteller machen damit keine Werbung - im Gegensatz zur Autoindustrie.

TOUR Wer belastet das Material härter: Ein schwerer Radprofi von 80 Kilo oder ein Gelegenheitsfahrer, der 120 Kilogramm wiegt?
ZEDLER Ein schwerer Fahrer bringt viel mehr Bewegung ins Gebälk, das äußert sich zum Beispiel in Knistern und Knacken, das teilweise nur mit sehr viel Aufwand abzustellen ist. Räder, die einen 70-Kilo-Fahrer klaglos 10.000 Kilometer tragen, können unter einem 110-Kilo-Mann binnen weniger Kilometer in die Knie gehen.

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