All about bicycles, electric-assisted bikes, technology and safety in the press

The most common safety risks that we come across in our daily work around bicycle safety, technology and operating instructions are also published by us in articles in the leading German special-interest magazines TOUR (Europe's road bike magazine no. 1), BIKE (Europe's mountain bike magazine no. 1), MYBIKE and EMTB in order to make this information, which is important for the industry, available to a wider public.

For many years now, the Eurobike Show Daily, trade fair magazine of the annual Eurobike Show, has also given us the opportunity to publish our view of major developments in the cycle industry in full-page articles.

We also speak regularly in independent expert presentations about all areas of bicycle technology and the bicycle market. In addition, we are quoted by further special-interest magazines of the industry and the trade as well as increasingly by radio and television in their media reports, which shows us that we are spot on with our advice. The section "News" informs you about the latest news from our specialist areas. The reports and publications of this section are listed chronologically or according to areas of interest.

TOUR 10/1996
Lesedauer 0:40 Minuten

Gefahrenzone Gabelschaft

In jüngster Zeit haben zwei prominente Fahrradhersteller mit Rückrufaktionen mehrere hunderttausend Räder zur Überprüfung der Gabeln in die Werkstätten beordert. An einigen Rädern waren die Gabeln gebrochen, es kam zu schweren Stürzen. Waren das Einzelfälle, oder geht das Problem alle Radler an? TOUR forschte nach den Ursachen. 

Mai 1996: In Tageszeitungsanzeigen macht der Nürnberger Fahrradhersteller Hercules auf eine Rückrufaktion aufmerksam, die in der Velo-Branche bisher einmalig ist: Etwa 700.000 Stadt- und Alltagsfahrräder der Typen Locarno, Teneriffa, Europa, Estrella, Ibiza, Alassio und Varena aus den Jahren 1987 bis 1994 werden zur Überprüfung in die Werkstätten zurückbeordert: An einigen Rädern war es zu Problemen mit brechenden Gabelschäften gekommen.

Juni 1996: Die dänische Firma Principia ruft Rennmaschinen und Triathlonräder bestimmter Rahmenhöhen aus den Jahren 1991 bis Mitte 1995 zurück. Auch in diesem Fall sollen sich die Besitzer zur Überprüfung der Gabelschaftrohre mit ihren Radhändlern in Verbindung setzen. Principia warnt ausdrücklich vor der weiteren Benutzung der Räder bis zur Überprüfung.

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