All about bicycles, electric-assisted bikes, technology and safety in the press

The most common safety risks that we come across in our daily work around bicycle safety, technology and operating instructions are also published by us in articles in the leading German special-interest magazines TOUR (Europe's road bike magazine no. 1), BIKE (Europe's mountain bike magazine no. 1), MYBIKE and EMTB in order to make this information, which is important for the industry, available to a wider public.

For many years now, the Eurobike Show Daily, trade fair magazine of the annual Eurobike Show, has also given us the opportunity to publish our view of major developments in the cycle industry in full-page articles.

We also speak regularly in independent expert presentations about all areas of bicycle technology and the bicycle market. In addition, we are quoted by further special-interest magazines of the industry and the trade as well as increasingly by radio and television in their media reports, which shows us that we are spot on with our advice. The section "News" informs you about the latest news from our specialist areas. The reports and publications of this section are listed chronologically or according to areas of interest.

TOUR 09/1999
Lesedauer 0:40 Minuten

Vorsicht Kunstfehler!

Viele Vorbauten haben den Lenker nicht sicher und fest im Griff. Die Folgen können verheerend sein. TOUR hat defekte Vorbauten auf Herz und Nieren geprüft und sagt Ihnen, woran Sie schwache Teile erkennen - und wie Sie sich vor Unfällen schützen. 

Haben Sie sich schon einmal vorgestellt, was passieren kann, wenn Sie eine Kurve aus voller Fahrt anbremsen oder eine Bodenwelle schnell durchfahren - und plötzlich klappt der Lenker an Ihrem Rad nach unten weg? Sicherlich ein Gedanke, den man lieber verdrängen möchte. Doch es kommt gar nicht so selten vor, dass sich Lenker plötzlich lösen. So stieß TOUR in verschiedenen Testfeldern der Vergangenheit immer wieder auf Räder, deren Lenker man nicht verdrehsicher im Vorbau festklemmen konnte. Im Frühjahr erlebte einer unserer Testfahrer den Tiefpunkt in Sachen Vorbau-Qualität. Nachdem er den Lenker passend eingestellt hatte, versuchte er diesen festzuklemmen. Dabei riss eine Schraube das Gewinde aus dem Vorbau. Das gleiche passierte bei einem Vorbau desselben Herstellers während des TOUR-Trainingslagers auf Sizilien. Glücklicherweise traten beide Defekte im Stand auf, so dass niemand körperlich zu Schaden kam.

Autor: Dirk Zedler

Go back