Medienberichte und Publikationen rund um Fahrräder, Pedelecs, Technik und Sicherheit

Die häufigsten Sicherheitsrisiken, die uns in der täglichen Arbeit rund um Fahrrad-Sicherheit, -Technik und -Bedienungsanleitungen auffallen, publizieren wir auch in Artikeln in den führenden Fachmagazinen TOUR – Europas Rennrad-Magazin Nr. 1, BIKE – Das Mountainbike Magazin Europas Nr. 1 und E-Bike – Das Pedelec-Magazin, um diese für die Branche wichtigen Informationen einer größeren Öffentlichkeit zugänglich zu machen.

Auch die Eurobike Show Daily, Messezeitschrift der jährlich stattfindenden Eurobike Show, gibt uns seit vielen Jahren die Möglichkeit, unsere Sicht auf wichtige Entwicklungen in der Fahrradbranche in ganzseitigen Artikeln auszuführen.

Darüber hinaus sprechen wir regelmäßig in unabhängigen Fachvorträgen über alle Bereiche der Fahrradtechnik und des Fahrradmarktes. Auch weitere Fach- bzw. Branchenzeitschriften sowie immer häufiger Radio und Fernsehen zitieren uns in ihren Medienberichten und zeigen uns, dass wir mit unseren Hinweisen genau richtig liegen. In der Rubrik AKTUELL erfahren Sie laufend alle Neuigkeiten aus unseren Fachbereichen. Diese Berichte und Publikationen sortieren wir für Sie chronologisch bzw. nach Interessensgebieten.

BIKE 04/2019

Of men and machines

No one tests like we do: It is an unequalled effort that we at BIKE make to rate fully-assembled bikes in a really objective way. Meaningful field testing and verifiable laboratory data result in a comprehensive, independent judgement. These are the testing methods of BIKE: a look behind the scenes of the most complex magazine tests worldwide.

MEASUREMENTS OF OUR TEST STANDS

1 Seating comfort: Flexible seat post, tube shapes and the fibre layering of carbon frames can make hardtails more comfortable. Our measurements detect even fine differences.

2 Central frame stiffness, spring characteristics of forks and rear triangular plus wheel trajectory curve: Our newest test stand from test institute Zedler measures all three criteria at the same time. This eases the testing at the BIKE lab.

3 Brake performance: On our in-house drum test stands we bring every brake to its limits and are in a position to deliver exact findings as to brake force and stability.

4 Wheel inertia: The weight of the wheels only tells half of the truth. With our measurement tools to determine the inertia we can state exactly how easily the wheels can be accelerated.

The BIKE test lab

Eight hours per bike and about 150 bikes per year: There is permanently intense activity in the BIKE test lab. Every mountain bike passing the test at BIKE has to complete a comprehensive full program and is dismounted to its individual pieces for this purpose. The other German cycle magazines of our publishing house (TOUR, FREERIDE, E-MTB and MYBIKE) also rely upon the valuable data of our test stands developed together with the test institute Zedler (...). About 600 bikes per year are thus guided through the comprehensive procedure of our test lab. An unmatched wealth of data digged up in thousands of working hours.

(...)

Author: Peter Nilges


If you want to read the entire article, order the respective issue from Delius Klasing Verlag online.

Zurück