Medienberichte und Publikationen rund um Fahrräder, Pedelecs, Technik und Sicherheit

Die häufigsten Sicherheitsrisiken, die uns in der täglichen Arbeit rund um Fahrrad-Sicherheit, -Technik und -Bedienungsanleitungen auffallen, publizieren wir auch in Artikeln in den führenden Fachmagazinen TOUR – Europas Rennrad-Magazin Nr. 1, BIKE – Das Mountainbike Magazin Europas Nr. 1 und E-Bike – Das Pedelec-Magazin, um diese für die Branche wichtigen Informationen einer größeren Öffentlichkeit zugänglich zu machen.

Auch die Eurobike Show Daily, Messezeitschrift der jährlich stattfindenden Eurobike Show, gibt uns seit vielen Jahren die Möglichkeit, unsere Sicht auf wichtige Entwicklungen in der Fahrradbranche in ganzseitigen Artikeln auszuführen.

Darüber hinaus sprechen wir regelmäßig in unabhängigen Fachvorträgen über alle Bereiche der Fahrradtechnik und des Fahrradmarktes. Auch weitere Fach- bzw. Branchenzeitschriften sowie immer häufiger Radio und Fernsehen zitieren uns in ihren Medienberichten und zeigen uns, dass wir mit unseren Hinweisen genau richtig liegen. In der Rubrik AKTUELL erfahren Sie laufend alle Neuigkeiten aus unseren Fachbereichen. Diese Berichte und Publikationen sortieren wir für Sie chronologisch bzw. nach Interessensgebieten.

SAZbike 02/2017
Reading time 1:20 minutes

Big fuzz about fire in e-bike shop

After the explosion of a rechargeable battery not only the e-mobility shop was on fire. An independent insurance agent explains to dealers how to provide coverage.

At the beginning of February, the battery explosion of an electric vehicle set on fire the Hanover branch of the franchise chain Orange Bike Concept. The shop specialising in electric mobility offers a wide range of categories and brands from electric scooters to speed pedelecs. In addition, they offer chip tuning which is heavily criticized by motor and electric bike manufacturers. According to the police, the battery exploded after charging when lying dismounted on the ground. Police officers estimated the material damage caused at 500,000 Euro.

Shortly after the expert Dirk Zedler stated: "We know that various reputed battery manufacturers use every technology available to prevent their products from malfunction. On the other hand we had to state that the shop in question offers complete vehicles, conversion kits, batteries from little known suppliers as well as tuning kits on their website. With some of these products the statutory reference values for the legal operation of pedelecs and further vehicles on public roads are most probably ignored. Final statements cannot be given until the official findings as to the investigations of the causes of fire will be available."

Some days later the Orange Bike Concept managing director Steffen Kloiber stated that the fire had been released by a registered electric vehicle which had not been used for four years. For this reason, the rechargeable battery had been deep discharged.

(...)

Author: Tillman Lambert

Zurück