Medienberichte und Publikationen rund um Fahrräder, Pedelecs, Technik und Sicherheit

Die häufigsten Sicherheitsrisiken, die uns in der täglichen Arbeit rund um Fahrrad-Sicherheit, -Technik und -Bedienungsanleitungen auffallen, publizieren wir auch in Artikeln in den führenden Fachmagazinen TOUR – Europas Rennrad-Magazin Nr. 1, BIKE – Das Mountainbike Magazin Europas Nr. 1 und E-Bike – Das Pedelec-Magazin, um diese für die Branche wichtigen Informationen einer größeren Öffentlichkeit zugänglich zu machen.

Auch die Eurobike Show Daily, Messezeitschrift der jährlich stattfindenden Eurobike Show, gibt uns seit vielen Jahren die Möglichkeit, unsere Sicht auf wichtige Entwicklungen in der Fahrradbranche in ganzseitigen Artikeln auszuführen.

Darüber hinaus sprechen wir regelmäßig in unabhängigen Fachvorträgen über alle Bereiche der Fahrradtechnik und des Fahrradmarktes. Auch weitere Fach- bzw. Branchenzeitschriften sowie immer häufiger Radio und Fernsehen zitieren uns in ihren Medienberichten und zeigen uns, dass wir mit unseren Hinweisen genau richtig liegen. In der Rubrik AKTUELL erfahren Sie laufend alle Neuigkeiten aus unseren Fachbereichen. Diese Berichte und Publikationen sortieren wir für Sie chronologisch bzw. nach Interessensgebieten.

TOUR 09/2014

From a reliable source only

Graduate engineer Dirk Zedler, expert for bicycles and electric bicycles, about buying second-hand road racing bicycles

TOUR What are the risks of buying a second-hand bicycle?
ZEDLER
Buying second hand is business based on trust. If a defect occurs after the purchase, it is not seldom that the parties dispute in court. Those who have no profound knowledge in technology, may even buy a road racing bike which doesn’t fit or has a completely wrong gear transmission ratio. 

TOUR But should you not have confidence in the bicycle dealer or the vendor on the Internet?
ZEDLER
Of course you should, but the framework conditions, in particular the legal conditions, differ. The bicycle dealer has a greater choice of new models and adjusts the bicycle to the customers needs. In the case of a new purchase, the dealer is liable to the customer within two years for defects in the goods. Furthermore, most dealers provide extended warranties for frames and forks, occasionally even for further components. Some manufacturers offer a crash replacement regulation for the replacement purchase of a damaged part at reduced prices. In case of purchases by Internet the buyer has the additional right to return unused products within 14 days. When buying second hand from a private individual all these rights are missing. As a buyer you must be aware of that. Warranty for material defects and the right to return are usually excluded by a private vendor. 

TOUR That means you advise against buying second hand?
ZEDLER
Yes and no. Buying second hand bears many risks. I would buy second hand from reliable sources and if I knew the history of the bicycle. In a laboratory, such as ours, a bicycle could undergo thorough tests, but the expenses for a reliable result would be enormous.

Zurück