Medienberichte und Publikationen rund um Fahrräder, Pedelecs, Technik und Sicherheit

Die häufigsten Sicherheitsrisiken, die uns in der täglichen Arbeit rund um Fahrrad-Sicherheit, -Technik und -Bedienungsanleitungen auffallen, publizieren wir auch in Artikeln in den führenden Fachmagazinen TOUR – Europas Rennrad-Magazin Nr. 1, BIKE – Das Mountainbike Magazin Europas Nr. 1 und E-Bike – Das Pedelec-Magazin, um diese für die Branche wichtigen Informationen einer größeren Öffentlichkeit zugänglich zu machen.

Auch die Eurobike Show Daily, Messezeitschrift der jährlich stattfindenden Eurobike Show, gibt uns seit vielen Jahren die Möglichkeit, unsere Sicht auf wichtige Entwicklungen in der Fahrradbranche in ganzseitigen Artikeln auszuführen.

Darüber hinaus sprechen wir regelmäßig in unabhängigen Fachvorträgen über alle Bereiche der Fahrradtechnik und des Fahrradmarktes. Auch weitere Fach- bzw. Branchenzeitschriften sowie immer häufiger Radio und Fernsehen zitieren uns in ihren Medienberichten und zeigen uns, dass wir mit unseren Hinweisen genau richtig liegen. In der Rubrik AKTUELL erfahren Sie laufend alle Neuigkeiten aus unseren Fachbereichen. Diese Berichte und Publikationen sortieren wir für Sie chronologisch bzw. nach Interessensgebieten.

SAZbike 08/2005
Reading time 1:00 minute

The one whose name is on a product, is the manufactuer in the eyes of the law

House brands are popular with bike dealers, because they have a higher spread and more interesting price ranges. 

Munich - House brands are popular with bike dealers, because they have a higher spread and more interesting price ranges. But product liability often puts a sudden end to the joy: Many dealers do not include this risk in their calculation and it comes as a rude surprise when they are held responsible in cases of loss. The greatest risks can be avoided, however. How, explains bike-expert Dirk Zedler in an interview with SAZbike:

SAZbike: What do dealers have to consider when offering bikes under their own brand-name?

Dirk Zedler: Basically, the one who puts his name or his brand on a product, is the manufacturer in the eyes of the law. You assume the role of a bike manufacturer at full volume. And with this, all rights and duties arising from the product liability law and similar laws.

(...)

SAZbike: What else does the manufacturer have to consider when assembling bikes himself?

Dirk Zedler: It is important to attach an owner's manual in the respective country's mother tongue to his self-assembled bikes. There are verdicts by the Federal Supreme Court, the counry's highest court, in which a manufacturer of drinks dispensers was sentenced to paying damages after an operating error because only an English owner's manual was included. Such things gain more and more importance in jurisdiction. Further, owner's manuals are not only important when it comes to liability, but are also a sign of good customer service.

(...)

SAZbike-editor Markus Fritsch talked to Dirk Zedler  

Zurück